måndag 7 mars 2016

Minisemester!

I helgen var vi och hälsade på min bror och hans sambo. De bror ca 5 timmar här i från så vi körde upp i fredags och körde hem igår. Vi var framme vid 22 tiden i fredags tror jag, väl på hotellet så upptäcker vi att där inte är en minikyl på rummet. Så min bror var snäll och kom och hämtade mina örter och ställde dem i sin kyl.
Under lördagen mötes vi i deras lägenhet. Den var väldigt fin och deras planlösning gjorde att den verkade större än den är. De har fler rum än oss men en mindre lägenhet, de har även två toaletter. Ändå ser deras lägenhet stor ut! De har även två ordentliga balkonger! Väldigt fin lägenhet. Sen blev det en promenad i stan för att vissa oss runt. De var en mysig stad att gå runt i. Sen blev det lunch på ett baguette ställe, där även jag kunde äta! De var jätte gott och de var kul att kunna äta en baguette! Tyvärr var där mycket lök i kycklingcurryn som jag åt så min mage var inte så glad sen. Men gott var de! Sen blev det hem till dem igen och där spelade vi mario på wii u. De var riktigt roligt! Fyra stycken som sitter och garvar åt varandra! De blev även go middag med hemma gjorda ribbs som långkokt och potatis skivor i ugnen! Mums! Till efterrätt var de hemma gjorda glasstrutar!  Efteråt var vi så mätta så vi mådde illa! Men gott var de!
Under söndagen blev det bowling och sen en lunch på mc Donalds! Riktigt roligt att bowla! Jag la till och med etta ett tag, vilket jag helt hade missat! Brukar inte gå så bra för mig så hade inte riktigt koll. Men kul var de!
Sen var det dags för oss att köra hem... Större delar av vägen snöade det som in i så det tog 6 timmar i stället för 5. Blev även mat paus på vägen.
De var skönt att komma hem ifrån och bara ha kul en helg. Tror vi behövde det. även om jag varit trött i dag så har jag haft mer ork eller hur man säger. Det var en välbehövlig minisemester!

Tack för en rolig helg ni två! De får vi göra om!!<3


2 kommentarer:

  1. Vad roligt med en liten minitripp, sånt behövs för att pigga upp vardagen.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de behövdes verkligen! :)
      Kram <3

      Radera