onsdag 2 oktober 2013

Ett steg på vägen!

Blev jätte glad igår för läkaren ringde. Inte min läkare där i mot, utan en läkare från den kliniken där jag var och gjorde undersökningen den 17. Han undrade om jag och min pojkvän ville bli vidare skickade så att vi kunde få en grundlig undersökning för att se om vi kan få barn. Självklart ville vi de! Där får man då även hjälp att bli gravid sen när de har gjort undersökningarna. Jag blev jätte glad!! Fick där i mot veta att det inte är hundra att jag har PCO för att de var fler faktorer som räknas in än bara ultraljudet för att kunna fast ställa diagnosen. Mitt svar va jaha? Det sa hon att jag hade? Men nä de gick inte till så, men det var inga tecken på endometrios vad de hade kunnat se i alla fall. Men han hade sätt att jag hade fyllt i att jag har ont i äggstockarna och ringde därför för att se om vi ville bli vidare skickade.
Jobbigt att åter igen inte veta vad det är som är fel på en och rädslan att de ska hitta något som gör att vi inte alls kan bli med barn. Då går min värld under!!! Men otroligt härligt och skönt att jag/vi äntligen ska få blir ordentligt undersökta! Satt och log en bra stund sen kan jag ju säga! Blev riktigt glad för att han ringde!

Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar