onsdag 17 februari 2016

Allt!

I fredags kom äntligen mensen! 
Var hos Wallmark innan i dag och jag hade haft ägglossning förra månaden bara senare än vad den egentligen skulle ha varit... Så de var en miss på den ägglossningen.
Idag fick jag även akupunktur för min huvudvärk, så hade extremt många nålar i nacken sen hade jag även i ryggen och i svanskotan. Hoppas det hjälper nu. Har börjat få väldigt ont i huvudet efter jobbet. Vilket inte är så konstigt när man inte varit där på så pass länge och börjar använda andra muskler än vid tv tittning! Men jag har varit så stel och i nacken och skulderna att jag har fått sån spänningshuvudvärk att det inte gått att hantera. Igår hade jag massa saker jag ville göra när jag kom hem. Det slutade med att jag halv sov på soffan i 3 timmar med en huvudvärk som vägrade ge sig. Den blev bättre sen men kunde känna den hela tiden och så fort jag rörde mig så hotade den med att slå till igen. Så idag känner jag mig lite halv seg och huvudvärken känns i bakhuvudet. Men förhoppningsvis är det bättre i morgon efter dagens behandling! 

De kom och skulle fixa vårt badrum i torsdags förra veckan. De gick inte så bra.... Han hade inte fått veta att det var betong i röret utan bara att där var smuts.... Så han kunde inte göra något åt det. Utan de blir riva badrummet..... Så jag och killen promenerade ner till de som vi hyr av för att prata med dem. Som tur var fanns även områdesansvarig på plats (hon som inte svarat på mejl eller telefon när vi försökt nå henne!) så vi fick prata med henne. Kändes som hon försökte släta över det lite. Men de ska bli åtgärdat men de vet inte när, hon säger de tar max en vecka att ordna, men han som var här sa de tar 2-3 veckor. Hon säger att de sätter tillbaka toaletten var dag för utom den dagen de har lagt golvet. Han som var här under dagen verkade mer som att de inte går att använda toaletten under den tiden. Så ärligt talat fattar jag inte mycket av hur de ska gå för oss just när de fixar de. Som tur är har vi snälla föräldrar och morföräldrar som låter oss bo hos dem under tiden. Inte alla som har de ju! Men jag är trött på detta nu och orkar inte med det... Så nu tittar vi på annan lägenhet.... Vi har tittat innan men nu tittar vi hela tiden. Helst av allt vill vi ha markplan eller radhus med uteplats, helst med trädgård. Någonstans där vi kan bo i längden och trivas även om de blir i 10 år. Så är de någon som har ett tips någonstans så säg gärna till!

Nu måste jag göra mig klar för att köra och jobba!

Hopp och längtan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar