tisdag 28 juli 2015

Örtmedicin

I måndags förra veckan var vi hos wallmarks i Malmö för att få börja med örter och akupunktur. Vi gick först igenom testerna vi gjort hos läkarna. Alla killens tester var perfekta och det var även mina. Så enligt proverna så har vi inga hinder att bli gravida. Men sen har jag ju PCO och antagligen Endometrios. Så han tror att det är en blandning av dessa som gör att vi inte lyckas. Så killens slipper behandling medans jag får både örter och akupunktur. Jag fick akupunktur direkt, tre nålar i magen, tre i foten, en i vaden och en i handen. Sen fick jag med mig örter hem, två påsar (se bild längre ner) som ska kokas. Den påsen med de ljusa örter i ska fört ligga i vatten i 60 min och sen ska den koka i 30 min och när de 30 min har gått så lägger man i de röda örterna och sen kokar de tillsammans i 10 min. Så koktid sammanlagt 40 min. Sen ska jag dricka ca 1 dl två gånger om dagen. påsarna är för 4 dagar alltså 8 drick tillfällen. Det smakar INTE gott!! Men vad gör man inte för att få barn?
Vi vet inte hur lång tid vi ska hålla på med detta. Men vi har sagt att det får ta den tid det tar, så om det tar 3 månader eller 36 månader spelar ingen roll.... Kan detta hjälpa oss att bli gravida så kör vi på det! Jag kan inte märka någon "symtom/effekt" på örterna än. Men det kommer säkert! Där i mot gillar inte min mage dem alls! Bubblig, gasig, svullen och konstanta toalett besök. Men var och hämtade fler örter i går och då hade de ändrat lite på mina örter för att se om det kunde hjälpa min mage. Man ska ta örterna 30 min innan man äter. Men jag kunde testa och ta de efter måltid i stället för att se om de hjälper min mage. Så nu får vi se om den nya blandningen är snällare till magen.

Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att detta fungerar!! Tänk att kunna bli gravid på naturlig väg? Så underbart det hade varit!! Tja, jag blir visserligen glad om vi blir gravida alls! Men ni förstår nog vad jag menar! Han sa att vi inte behövde försöka pricka in någon ägglossning de första två månaderna, men sen efter det så var det dags att försöka bli gravida!

Lite hopp är inte fel!







Längtan om dig<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar