fredag 10 juli 2015

Sjukskriven

Jag blev sjukskriven i tre veckor, så hela min semester. Skönt! Läkaren var förstående och lyssnade på mig. Fick även utskrivet sömntabletter då jag har svårt att somna. Känns jätte skönt att få bli sjukskriven och faktiskt må dåligt. Känt sånt krav att jag måste njuta av min semester, för jag hade ju ändå semester. Men jag har inte kunnat. Men nu kan jag släppa den pressen och få må dåligt utan skuldkänslor.

När jag kom hem från läkaren så hade det varit budgivning i full rulle på lägenheten och den hade blivit såld! Så vi slängde oss i bilen och skrev på papperna. Så vi ska flytta om mindre än 1½ månad! Men de tar vi då!

Igår kväll fick jag himla ont i höger öra. Har det i bland men inte så mycket och det brukar släppa. Men de har det inte gjort så fick snällt sätta mig i väntrummet på vårdcentralen igen. Sjuksköterskan hittade inget så jag fick en läkartid i stället. Självklart fick jag samma läkare som igår... Pinsamt! Han hitta först inget men sen visade det sig att jag har (om jag fatta rätt) stopp i hörselgångarna. Så jag ska tryckutjämnad 300-400 gånger om dagen. Behöver inte räkna! Sen fick jag nässpray utskrivet. Efter ca 4-6 veckor brukar det bli bättre man de kanske aldrig blir helt bra....
Suck....


Men nu är jag sjukskriven, (väldigt tacksam för det), lägenheten är såld och jag har fått hjälp med mina öron. Mycket på kort tid. Nu ska jag bara ta ett djupt andetag och ta det lite lugnt!

Trevlig sommar alla<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar