söndag 13 juli 2014

Flytt till hus...

När vi flyttade hit bestämde vi oss för att vi skulle flytta till hus om tre år. Vi har nu bott här i två år och innan sommaren pratade vi om att lägga ut lägenheten till salu i vinter/början på våren och sen börja kolla hus ordentligt. Men nu när allt har ändrats och vi ska börja med IVF så har vi börjat prata om vad vi ska göra. Så efter att ha pratat till två på natten här om dagen och verkligen diskuterat alla möjliga utvägar vi kan tänka oss så kom vi fram till en sak... Vi stannar här i ytligare tre år till... Tro mig när jag säger att detta beslutet inte var lätt att ta. Jag har länge viljat flytta till hus och ha en egen trädgård att njuta av. Jag verkligen längtar till jag har mitt eget hus, min egen trädgård, mitt eget trädgårdsland och förhoppningsvis en egen pool... Men eftersom vi behöver spara pengar till IVF så bestämde vi med tårar i ögonen och panik och ångest i rösten att vi stannar här i tre år till. Även om vi båda vet att detta beslutet är bäst för oss eftersom vi är i den situationen vi är, så är det väldigt jobbigt att veta att vi inte kommer flytta till hus inom en snar framtid. Det tar i mot att bara skriva ner det och jag känner hur tårarna bränner... Jag är en hus människa och inte en lägenhets människa. Men om jag måste välja mellan att kunna betala fler försök att få vårt efterlängtade barn och bo i hus, så tvekar jag inte en sekund på att bo kvar i lägenheten. Nu hoppas jag verkligen ifrån djupet av mitt hjärta att IVF:en fungerar! <3 Snälla, Snälla, Snälla låt det fungera! <3<3
Vi har diskuterat länge att köpa en skänk till vardagsrummet men valt att inte göra det eftersom vi kanske bara skulle bo här ett år till. Men nu när vi valt att stanna tre år till så kommer vi köpa en även om det kostar lite. Vi har två stycken det står mellan och vi ska kolla på ett ställe till i morgon. Vi har även valt att lägga ut lite pengar på mattor till lägenheten och kanske lite annat smått så att det verkligen blir ännu mer hemtrevligt än det redan är. Killen ville verkligen ha en trasmatta till köket att ha framför vasken eftersom golvet ofta blir blöt där. Jag vill ha något där men inte en trasmatta! Tycker verkligen inte om trasmattor, vet inte varför men gör verkligen inte det. Men vi kompromissade och han fick sin trasmatta. Hoppas vi får beställt en skänk snart med bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar