måndag 28 juli 2014

Stockholm!

Varit i Stockholm med älsklingen i ett par dagar. Det var riktigt härligt och det var kul att göra något tillsammans i ett par dagar. Vi var på Vasamuseet, skansen, gröna lund, gamla stan och en tur på stan med. Vi hade strålande väder med klass 1 varning för värmen. Kan säga att det var väldigt varmt att gå runt! Men det var mysigt och trevligt. Hade lite svårt att hitta mat till mig och resturangens frukost som var gluten fri var väldigt dålig i mina ögon. Vi bodde på Scandic Hasselbacken... Men i vilket fall som helst så gick det på tv en av kvällarna ett program om IVF i från en klinik i England om jag inte har fel för mig. Vi missade några minuter i början men såg nästan hela programmet. Det var jätte intressant och han som höll i det hade väldigt bra saker att säga. Vi kände även att man vet lite nu vad som egentligen händer vid IVF och det känns bra. Har inte fått våran tid för första mötet än och det är lite tråkigt, men den kommer väl snart hoppas jag. Han som pratade sa: att många får höra när de har svårt att skaffa barn är att man ska sluta tänka på det och då kommer det gå. Men det fungerar inte, det är det första man tänker på när man vaknar och det sista man tänker på när man går och lägger sig. Så att säga så till någon hjälper inte överhuvud taget.
Tyckte det var jätte bra sagt av han. Jag rekommenderar alla att se det! Finns att se en dag till gratis på tv 4 play Tryck här så kommer du direkt till avsnittet.

När vi sen hade varit i Stockholm så körde vi till Ullared och sov där en natt och var sen och shoppade dagen där på. Väldigt trevligt och mysigt det med! Sen var det hem och få upp allt och äta och sen sova typ. Dagen där på skulle vi bort och  sen sova hos mina föräldrar och sen bort igen dagen där på. Så sent igår kom vi hem och idag börjar killen att jobba....

Känns väldigt tyngt att han börjat jobba... hade gärna vilat att han stannade hemma en vecka till med mig. Men man kan ju inte få allt man önskar sig. Jag har semester en vecka till och det känns skönt men känns som jag börjar när som nu när han börjat jobba igen.

Men nu ska jag ringa MIO och fråga var våra nya delar till skänken är eftersom den var skadad som vi fick hem. Skulle ta en vecka och det har nu gått två..


Varma sommar hälsningar till er alla<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar