måndag 3 oktober 2016

Ledighet!

Ja, då är man ledig nu då! Skönt, för de var ganska tufft för rygg och foggar i slutet av förra vecka... Känns trist att lämna jobbet, men kände tydligt att min kropp behövde det. Så nu är jag ledig fram till förlossningen! Känns så sjukt att vi har gått in i oktober redan, var tog tiden vägen!? Tänk att vi ska ha barn om mindre än 2 månader!? om vi inte går över tiden förstås!
Bebis busar ronder massa där inne och jag har fortfarande svårt att förstå att hon är där. Hon sparkar inte direkt längre utan mer drar/sträcker sig längs med magen. Ingen aning hur jag ska förklara det! De är så häftigt att kunna känna hur hon busar runt där inne! Det syns tydligt på magen också! Igår kväll va hon i full rulle här hemma, hon vände och hade sig. Lyckades träffa nerver överallt och de gjorde ganska ont måste jag säga! Lyckas hitta en nerv precis under revbenet som hon tryckte en del mot och det kändes bra kan jag lova! Även en mot ryggen lyckades hon träffa. Men det är helt okej! Hon får träffa hur många nerver hon vill så länge hon mår bra! Undrar hur de kommer kännas om några veckor när hon är ännu större? De ska bli intressant!

Idag ska jag bara ta det lugnt och fixa och ha mig lite här hemma. Kanske blir det kanelbulle bakande i kväll, vi får se! I helgen va där för mycket planerat för att jag skulle lyckas ta det lugnt! Men så kan det vara! I går va jag på barnloppis med syrran, hittade lite böcker och några klädesplagg. Fick så ont i korsryggen när vi var där så jag klarade inte av att titta ordentligt... Men syrran hittade några söta klänningar till bebis när jag stod och vilade. Riktigt fina! Får åka dit igen nästa år! Men det var kul att vara där!

I morgon är det förlossningskurs del 1! Ska bli spännande! Sen på torsdag är det först barnmorskan och sen ska jag på graviditetssimning! Har lite problem med att hitta badkläder som passar... Men har beställt hem en bikini överdel till min underdel jag har hemma som jag hoppas ska passa. Annars får jag väl ha den jag köpte i somras, fast den ser väldigt rolig ut när den bara sitter halvvägs ner över magen! Hoppas den andra hinner komma hem i tid och att den passar!

Pratade precis med försäkringskassan för att få veta lite mer om föräldrapenningen. Tycker det är lite svårt med alla regler och papper och sånt. Jag vill ju gärna skydda min SGI så att föräldrapenningen baseras på min lön. Blev lite förvirrad om man behövde ta 5 dagar i veckan fram till bebis kommer eller om man kunde ta bara några för att behålla sin SGI. Men så länge ens SGI är godkänd behövde jag inte ta ut 5 dagar i veckan till bebis kommer. Tänk om man går över tiden då liksom! Då rinner dagarna iväg för en! Ska diskutera lite med Sambon hur vi ska göra, så att vi kan lägga in lite dagar nu snart så att det är gjort sen.

Nu ska jag börja fixa och dona lite här hemma! Känns så konstigt att klockan bara är lite över 10 och jag brukar vakna så sent när jag är hemma annars, men har vaknat tidigt hela helgen med och idag va jag vaken kl 8 fast jag var super trött. Men det är väl rutinerna från att jobba som sitter kvar plus att jag är super hungrig när jag vaknar!

Lyckan av att känna hur du sparkar och flyttar ronder där inne är enorm! Längtar tills jag får hålla dig i min famn! <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar