fredag 28 oktober 2016

Öppet hus, nerver och annat smått och gott!

Till en början med så har jag inte haft fler sammandragningar sen den i söndags. Känns i bland som det är på väg att bli en och sen slutar de igen? Skumt! 

Där i mot har bebis hittat en nerv att trycka sig mot som gör att de strålar i hela underlivet, så om jag går just då så får jag stanna för de gör ont!
Jag tror inte hon lagt sig till rätta, men man vet ju aldrig! Hon har gjort många "utfall" på sidorna av magen så den blir helt fyrkantig och om hon har lagt sig tillrätta förstår jag inte hur hon lyckas med det!? Men de är så mysigt när hon hoppar ronder där inne! 

I onsdag var jag först och fikade med min ena syster och sen möte jag upp sambon när han slutat jobba. Sen bar det av mot öppet hus på BB i Ystad! Vi har inte bestämt var vi ska födda än, men vi vill gå på alla dessa öppet hus och föreläsningar så vi får se hur det ser ut. Allt hon sa hade vi redan hört på förlossningskursen hos barnmorskan, men de var intressant att se hur rummen ser ut. När vi satte oss för att hon skulle börja prata så slog de nog mig att bebis verkligen kan komma när som! Jag känner mig ganska oförberedd. Jag har ju fortfarande inte riktigt smält att vi faktisk ska ha barn för det känns så overkligt! Och där sitter man i ett rum som man själv kanske är inom ett par veckor och får sin lilla sötnos!? Nä, blev helt överrumplad av att sitta där inne! Sen hade lite färg på väggarna inte skadat! Varför måste sjukhus vara så sorgliga? Lite blått, grönt, eller rosa hade väl inte skadat på väggarna? 

I vilket fall som helt så kände jag mig helt avtrubbad igår. Så gjorde massa saker här hemma som behövde göras. Min rygg och mage va inte så glad på mig sen, för de gjorde ont..
Men jag tror jag behövde smälta att det faktisk är väldigt när nu och att vi faktiskt har en bebis i magen! Vi ska faktiskt bli föräldrar! Men de känns så overkligt! Liksom är de verkligen sant? Ska vi bli mamma och pappa? Ska vi få hålla om vår dotter och se henne växa upp? De känns så overkligt! Från att inte veta om vi någonsin kommer få barn till att sitta här och veta att det är snart dags för förlossning, är lite svårt att ta in! Men gud så lycklig jag är! Hon är faktiskt där inne! Och vad jag vet så verkar hon må bra <3<3<3

Läste en saga för henne innan och hon hoppade ronder hur mycket som helst under tiden! Så antingen gilla hon det eller så gillade hon inte de! De återstår att se antar jag! haha!

Igår var det även dags för vattengympa. Det är härligt och de känns bra i kroppen. Vi har fått lära oss lite om andningen och hur vi ska andas under värkarna. Till nästa gång ska vi ha tränat med vår partner så att han med kan hur man gör. Sambon va helt med på de och vill gärna lära sig! Sen sa barnmorskan att de kommer en tid då alla ger upp under förlossningen och man bara vill gå hem. Och de är det bra att sambon kan andningen och hjälper en att komma in i det igen. Inte exakt va hon sa men ni fattar nog. Sen sa hon att det är bra att ha partnern eller vem man har med som hejar på en och säger till en hur duktig man är med mera. Min första tanke va direkt, att om sambon håller på och säger till mig hur duktig jag är så kommer jag bli arg på han! Berättade va hon sagt för sambon och det först han sa va:  Ha! Om jag sitter och säger till dig att du är duktig och hur bra det går kommer du bara bli arg på mig!
Haha! jag började skratta och sa att det var precis de jag tänkte när hon sa de! Hans respons va, tro det eller ej men jag känner dig ganska bra ändå! Ja, han gör väl de! 
Lite roligt va det i alla fall! 

Men nu måste jag göra mig klar! Ska handla nya gravidbyxor eftersom alla mina andra är för små och gör ont... Så får bli ett par större och även en BH måste handlas då de andra sitter för hårt runt om så de blir tungt att andas... Tänkte köpa såna BH förlängare, men ingen HM verkar ha de? Och Lindex passade inte till HM:S BH så klart...   


Jag önskar er en trevlig helg! 

Älskade bebis! Längtar tills jag får träffa dig! <3<3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar