fredag 22 november 2013

Livet!


Inget är som det ser ut. Är det inte så man brukar säga? Pratade med min mamma i tele för ett tag sen och berättade hur jag känner och mår, kan vara tydlig med att hälften av allt jag känner och hur ja egentligen mår inte står här i bloggen, hon sa till mig att jag är deprimerad... Mitt svar som var väldigt bra var: Jag vet.
Väldigt långt... Jag vet att jag är deprimerad och har vetat det ganska länge. Men det är svårt att komma upp igen och för tillfället är jag på botten. Om det fanns ord för hur jag känner och mår hade ni nog inte orkat läsa inlägget ens.
Min största dröm någonsin har alltid varit att få många barn och ha en stor familj. Jag skulle ha barn vid 20 års åldern och utan tvekan skulle jag ha barn innan jag var 22! Fyller snart 23.. inte än men snart...

Att få mattan iväg dragen under fötterna på en gör en ganska förtvivlad. Om du någon gång landar i samma sits förstår du vad jag menar.
Själv klart finns det andra saker man mår dålig över som inte står ut skrivet här men som också påverkar hur man mår. Men jag kan utan problem säga att detta med barn har tagit och tar i nu på mig väldigt hårt. I februari får vi förhoppningsvis tid för att få veta vad som är fel... ETT ÅR efter att jag bad om hjälp första gången, men lyssna på mig!? Varför de!? Skicka mig hit och dit och bry er inte om att svara ordentligt, post it lappar fungerar ju bra.. Eller inte... Tänk om jag fått hjälp när jag bad om det och om folk hade lyssnat och bryt sig då hade vi haft våra svar nu..
Konstigt man mår dåligt?

Bestämde mig här om dagen att släppa saker som har legat och gnaget väldigt länge hos mig. Tiden som gått kan jag inte få tillbaka, jag kan inte ha barn när jag är 20 för de är försenat. Det är dags att släppa det och att släppa andra önskningar och löften som inte gått igenom och som tagit hårt på en. Det är dags att gå vidare och leta efter nya hopp och drömmar. Kanske kanske kan jag sakta men säkert börja må bra igen och se något positivt igen, för just nu ser jag inte mycket av det. Men släpp de saker som inte går att göra om och sätt dig in i framtiden och skapa nya drömmar och förhoppningar. Ingen sa att livet skulle bli lätt och det är fan ta mig inte det heller!




2 kommentarer: