onsdag 9 september 2015

Allt och lite till

Till en början med är min dator inlämnad på reparation så har svårt att uppdatera i bloggen. Men fick lånat en dator för stunden.
Hade 100 saker att skriva men kommer inte ihåg hälften!
Till en börja med har min svanskota blivit bättre sen akupunkturen. Hade ont på kvällen efter och dagen där på kändes det ganska mycket. Men nu en vecka senare, känns det bättre. Visst är jag öm men de är inte samma smärta som innan. Så nu hoppas jag att de inte kommer tillbaka utan bara fortsätter bli bättre!

I måndags var jag och fikade med libra de var trevligt och lärorikt! De ger mycket att prata med någon som är i liknande situation som en själva. Så tack för en trevlig fika! :)

I tisdags skulle jag till kiropraktikern men hon ringde kvällen innan och frågade om vi kunde byta tid. De gick bra för mig så ska dit näta vecka i stället. Se skulle jag till tandläkaren idag 07:40. Kunde inte sova i natt så sov ca 1½-2 timmar sammanlagt. Sen upp och kör till tandläkaren. När jag sitter där och klockan är kvart i så säger en att de kommer snart. Jaja lite sena de är lugnt tänker jag. Det går ca 2 min och sen ber hon mig komma från till luckan. Då är tandläkaren sjuk och hon hade trott jag skulle till en annan tandläkare lite senare därför hon inte sagt något till mig. Så jag fick snällt boka om min tid till november.... Fick plackers (heter de så? tandtråden på pinne :P ) och två engångs tandborstar... som en kompensation för att jag hade behövt komma dit i onödan. Visst kan tandläkaren ha blivet sjuk under morgonen men hon jag ptratade med pratade som hon varit sjuk i alla fall igår med...  Suck! Bara att ta sig hem igen och sova.. så sjukt trött!

Min mens har även kommit igång, tror det var därför jag hade så svårt att sova. Min mensvärk är än okej, så den drar väl i gång ordentligt underdagen... Eller så kanske örterna har haft så bra effekt att det stannar så här? Väldigt glad blir jag då!!
Tyvärr har jag den där typiska mens huvudvärken jag alltid får. Den är i alla fall hanterbar men den försvinner ju inte...

Tror även jag är på väg att bli dunder förkyld. Är irriterad i halsen som jag brukar vara innan jag blir dunder förkyld. Inte riktigt sugen på att bli förkyld, men vem är det?

Min sjukskrivning går ut på söndag men med samråd med kuratorn ska jag se om jag kan få några veckor till. Men de hade ingen tid till mig denna veckan då läkaren är på semester. Så fick tid på tisdag nästa vecka. Så vi får se hur det går helt enkelt. Annars blir det arbetsträning på 25% men min kurator rekommenderade inte att jag skulle börja alls än. Lättare om jag inte jobbat med barn. För jag saknar att jobba men tanken på att gå dit och träffa alla barn känns inte bra. Fick panik här omdagen när vi handlade för där var så sjukt mycket folk, barn och barnvagnar precis överallt! När jag kom ut i bilen hyperventilerade jag och gråt. Sen skulle vi ha gäster typ 2 timmar senare... Varför är man alltid ledsen när man ska ha folk eller träffa folk sen....

Det dröjer nog innan nästa uppdatering, men ni får ha det så bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar