tisdag 1 september 2015

Dags att kämpa!

Detta går inte. Jag orkar ju inget, vad har hänt med mig? Så här ska det inte vara! Dags att ta upp kampen mot mig själv! Jag vill att örterna ska fungera men ändå motarbetar jag dem med all den socker som jag trycker i mig! Varför? för att jag inte orkar... Men de är dags att sluta låta livet rasa i samman totalt och börja ta ett par steg upp. Så jag kommer dricka läsken jag har hemma och äta upp godiset jag har hemma. Men det handlas inte mer! Längtar tills vi får mormor och morfars stuga om en månad. Lättare att sätta stop när inte svärföräldrarna har hela kylen full av läsk till mig. Men jag ska verkligen försöka! Måste börja någonstans! Jag börjar här!
Har även börjat fundera på vad JAG vill! Jag har bestämt mig för att skicka in sagor till ett förlag och se vad de tycker. Kan ju inte få mer än ett nä. Jag gillar ju att skriva barnböcker och har alltid villat skicka in men gör det aldrig. Så nu tar jag beslutet och gör det! Så får vi se vad som händer. Har även bestämt mig för att klippa mig, har en trasselbuske till hår. Så slitet så de är hemskt! Ska även kolla på nya glassögon, vill ha linser men verkar inte som mina ögon klarar av det. För att må lite bättre så antar jag att jag får börja med de saker jag vet jag faktisk kan göra något åt som hår och glassögon. Ska även be om hjälp med min svanskota, detta är inte hållbart! Fick tipset att de kunde ta blodprov för att se om jag har en inflammation så tänkte be om det nästa vecka när jag ändå måste boka tid till läkare. 
Jag har även bestämt mig för att låta min insida titta ut mer och säga vad jag faktiskt vill och hålla fast vid det och inte ändra mig. De är okej att ta plats!
Självklart kommer jag må dåligt och självklart kommer jag bryta ihop då och då. Men det är okej och det är bra. Jag måste sluta stänga allt inom mig. De är inte bra för någon att göra de. Det är dags att ta tag i mitt liv igen!!!!!!!


Jag ska, jag vill, jag kan!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar