måndag 21 september 2015

Massa att skriva!

Jag har massa att skriva så jag gör det i punktform idag tänkte jag!


  • Till att börja med har min datorn kommit tillbaka. Det var fel på musplattan så de har bytt den. Så jag hade rätt och Siba hade fel! Sista gången på länge jag handlar där! Tänk om de lyssnat från början så mycket tid och ork man sparat på de! Men nu är den tillbaka i alla fall!
  • För första gången på 4½ år, sen jag slutade på p-pilller så har jag inte haft sån mensvärk att jag behöver ta Alvedon var 4 timme de första 2-3 dagarna! Helt fantastiskt! Jag har inte ens värmt min värme kudde en ända gång! Tog någon Alvedon då och på eftersom jag hade en hemsk huvudvärk. Jag brukar vara orolig att jag måste ställa in saker för jag har för ont i magen för att orka gå, men denna gången var det inga problem. Kan knappt beskriva vilken underbar känsla! Ett fantastiskt bevis på vad örterna gör! De är värd varenda krona om man kan få livet tillbaka när man har mens! Rekommenderar wallmarks starkt! 
  • Skrev ju att min svanskota gjorde ont. Den gjorde bara ont just då och sen släppte det igen. Visst känns det ibland, men inte alls som det gjorde innan. Nu är det inte den intensiva smärtan utan mer en "matthets" känsla. Ingen aning hur jag ska förklara det. Men de är bättre i alla fall! 
  • Tyvärr fick jag en dunder förkylning så varit hel slut. Nu har jag bara lite små hosta kvar och min vanliga snuviga näsa när det är kallt ute.  
  • Jag har även blivit fortsatt sjukskriven till den 8/11. Jag har fått en väldigt förstående läkare som sa direkt att det inte är någon snack om saken klart jag ska bli fortsatt sjukskriven. Kändes jätte skönt! Jag saknar visserligen mitt jobb ganska mycket. Men jag klarar inte av att umgås med barn på det sättet just nu. Vilket läkaren förstår. Skönt! 
  • Sen ringde försäkringskassan efter att de fått in mitt intyg. Jag har fått en trevlig och bra handläggare. Så hon ringde för att informera om vad som gäller när jag kommer upp i 180 dagar som sjukskriven. Är jag inte tillbaka på jobbet till 100% den 29/12 (180 dagar för min del) så kommer jag inte få någon mer sjukpenning. Jo, om läkaren kan säga till exempel att jag är uppe i 100% den 1 februari. Då kan de ha lite överseende med det. Det är så att de kollar när det närmar sig 180 dagar om man kan arbeta med något annat på arbetsmarknaden och kan man det så får man ingen mer sjukpenning. De har inte kollat på mig än, men de vet jag ju att där är. Så jag måste börja arbetsträna när min sjukskrivning är slut och sen måste jag nog börja söka nya jobb. Även om jag gillar mitt jobb mycket så kommer detta inte fungera i det långa loppet. Men jag är väldigt glad att hon ringde och berättade det så jag vet vad som gäller.
  • I lördags var det DET GODA LIVET- med specialkost mässa i Malmö. Jag och mina två kusiner som med är glutenintoleranta var där med våra respektive. Väldigt trevligt och det var kul att se vad som är nytt på marknaden. Med mig hem köpte jag 5 förpackningar med spagetti och makaroner. Det 5 för 50 kr vilket är billigt för glutenfritt! Ångrar att jag inte köpte 5 till. Men men lätta att vara efterklok! Jag köpte även en gluten och mjölkfri julkalender till mig själv! Vet jag är vuxen, men de är de små sakerna som gör de stora! Sen köpte jag även glutenfritt lakrits! Mycket gott måste jag säga! Väldigt dyrt även på mäss pris men handlar aldrig sånt annars. Så passade på nu! Killen köpte med sig ölkorv hem och jag köpte en påläggskorv. Den mässan var värd att gå på!
  • Har förresten köpt en bil till här om dagen. Måste ha två när jag börjar jobba igen... 
  • Vi har även hittat ett hus vi vill ha. Så får se om vi vinner en budgivning där! Hoppas hoppas hoppas!
  • Igår var jag på IVF träff med tjejerna, men denna gången var även killar välkomna så min sambo var med. Det var så att en från Barnlängtan var med och berättade om vad de står för och arbetar för. Väldigt intressant och det var kul att träffa alla! De förstår verkligen hur jobbigt jag tycker det är med att jobba med barn och själv vara barnlös. De förstår att jag mår dåligt och fonderar på att bytta yrke. Skönt att ha någon som verkligen förstår och håller med. 
  • Nu ska jag rätta mina sagor som jag ska skicka in till ett förlag. Mina systrar och föräldrar har rättat dem så nu ska jag bara rätt i original papperna. Sen får vi se vad förlaget säger! Väntar mig inte att de är intresserade men de är kul att ge de en chans i alla fall!

För evigt <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar