söndag 15 september 2013

Livet är inte en dans på röda rosor...

Livet är inte en dans på röda rosor. Allt jag vill göra är att skrika. Ingen förstår hur jag känner och mår. Alla säger: det kommer gå bra, tänk inte på det, det löser sig, det finns andra alternativ, det är inte hela världen. Men nä, för mig är det hela världen och jo en bit av mig dör om jag får de svaret jag är rädd för att få. Fysiskt finns jag här men psykiskt försvinner en bit av mig. Jag vet att alla bara vill stöta mig och vara till hjälp och det är jag tacksam för och det betyder mycket för mig. Men det är inte till hjälp att höra att det löser sig eller att jag inte ska tänka på det eller att det finns andra alternativ. För det är min högsta dröm som kanske slås i tusen bitar, en del av mig som aldrig blir den samma igen. Nä det löser inte sig! Ingen som inte har ståt i samma sits kan förstå hur det känns, hur paniken driver dig till vansinne, hur du trampar och trampar men aldrig kommer fram. Allt jag vill är att ha ett svar så jag kan gå vidare och bearbeta det. Får jag det svar jag är rädd för blir mitt liv aldrig det samma igen.

Jag är glad och tacksam för att jag har det stöd jag har det är jag verkligen<3
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tro är inte det samma som tro...
Hoppas är inte samma som hoppas...
Tid är inte samma som tid...
En önskan är olika från person till person, men det är fortfarande en önskan! <3

Det sägs att en bild kan säga mer än tusen ord... Men det betyder inte att det som syns och sägs är sant!

Ge inte upp...
Även om det är svårt...

2 kommentarer: