onsdag 18 september 2013

Pco...


Pco.... ordet har inte landat i min mun riktigt, det känns svårt och frånvarande....
Men det var det jag fick veta, jag har Pco... Skulle få mer info av min läkare sen när hon har fått svaren från den som gjorde undersökningen. Jag fick inte veta så mycket mer än att vi måste söka hjälp. Jag har googlat och försökt få mig en uppfattning av vad den betyder. Visst står det mycket och jag har fått svar på några frågor. Men jag har en del kvar. Hoppas min läkare kontaktar mig snart så jag kan få mer ingående info och var vi nu vänder oss för att få hjälp.

Det känns bra att äntligen få veta vad det är som är fel. Så jag/vi kan gå vidare och få hjälp, så att jag kan bearbeta det. Men det är tufft att få veta att det är något fel på en, något som påverkar min största önskan någonsin... önskan att få barn...

Jag är trött på sjukdomar, jag ät trött på att aldrig vara frisk och normal. Känns som det samlas hos mig. Varför? Är jag stark nog att hantera det? Nä, det är jag inte... Jag vill bara få vara frisk nu, inte höra att jag har fler sjukdomar, bara få vara frisk. Bara få va... Ingen borde få ha sjukdomar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar