söndag 3 augusti 2014

Sista semesterdagen....

Idag är sista semesterdagen... Har panik och ångest för att börja jobba i morgon och försöker förtränga det.. går inte jätte bra...
Dagen har varit väldigt varm och är fortfarande. Killen och jag körde och badade vid lunchtid i dag och var säkert i en halvtimme. Jätte härligt och klart och fint vatten i havet. Sen hem igen och en stund senare skulle han i väg och jobba... Själv har man städat och tvättat som in i sen han åkte och jag har även bakat två bröd. Kommer sluta äta köpt bröd (har jag inte hunnit baka eller blir bjuden på det så äter jag så klart) eftersom min mage inte är så förtjust i det. Idag är även sista dagen med läsk och godis för mig. Äter så klart någon gång då och då men inte så som jag gjort på senare tid. Kommer äta vad vi har hemma men inte köpa nytt. Kommer även försöka äta nyttigare och laga bättre mat när jag är hemma själv. Lyckades laga riktigt god kyckling igår även om jag är livrädd för att inte få kycklingen färdig. Men den blev den! Tack för receptet mamma! Riktigt gott!! Jag/vi kommer även börja simma en dag i veckan igen från och med nästa vecka. Kanske det inte blir så att vi åker och simmar inne nu när det är så fint väder utan att vi så fall simmar lite extra i havet eller i poolen hos mina föräldrar. Jag gör inte detta för att gå ner i vikt. Jag har bestämt mig för att göra detta för att min kropp inte mår bra. Jag hoppas att om min kropp kan må bättre kan det öka våra chanser att bli med barn... om jag bara så kan göra något litet för att öka chansen att bli föräldrar så kommer jag att göra det.

Mina föräldrar hade köpt magnetarmband och tyckte att de fungerade så jag och killen har också köpt nu. Jag har sovit bättre sen jag tog på mig armbandet och jag är inte lika trött på dagarna längre. Så jag tror faktiskt att de fungerar. Ett härligt tips till er som känner för att må lite bättre på den enkla vägen.

I vilket fall som helst har jag haft en underbar semester med otroligt fint väder. Jag har njutit väldigt mycket av denna sommaren, av det finna vädret, min underbara familj, min underbara pojkvän och mina underbara vänner. Det har varit en fantastisk sommar och hur jobbigt jag än tycker det är att behöva gå och jobba i morgon så har jag i alla fall fått ladda batterierna och har mer ork igen. Jag försöker se det positiva med att gå och jobba igen även om det är svårt. Om inget annat så får jag väl tänka på pengarna och att de en dag kanske är ett måste för att få mitt efterlängtade barn. <3

Det har hänt mycket undersommaren, både bra och dåliga saker precis som alltid. Det har varit tårar och skratt, glädje och sorg. Men ja, vi har ju kostaterat att livet inte är så lätt. Men jag har haft en underbar sommar och i morgon återvänder verkligheten igen. Det är tufft och jobbigt men man har inget val... det är sommar ett tag till och jag hoppas att kunna njuta var dag av den. För tillhösten känns det som det kommer bli en hel del prövningar. Jag hoppas och ber att alla slutar väl och att allt fungerar med IVF:en och hormonerna och allt sånt och att vi i slutendan siter här med en underbar skatt i min famn. Skrev aldrig det innan, men när vi var i Stockholm kom vi in i en affär med världens underbaraste nallar till barn.  Det var väldigt jobbigt att gå där inne.... Dagen där på gick vi in där igen... vi köpte en underbar liten nalle som jag hoppas en dag ska bli vårt barns första nalle<3<3<3 Tills dess kommer nallen att få stå med en text som inte än är bestämd och möjligen ett litet fint ljus på skänken som ska sättas upp. Nallen är ganska neutral och det ska texten med vara, så att det ska kunna stå där utan att folk som inte vet ska ställa tusen frågor. Men för mig (oss) kommer det vara en påminnelse om att en underbar dag ska vi få ett fantastiskt barn. Den kommer även påminna om att hålla hoppet uppe.<3<3<3

Nu ska jag dricka min sista läsk och starta en film. Glädjande sommarhälsningar till alla och till er som börjar jobba i morgon, Detta Fixar Vi!

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar