onsdag 20 augusti 2014

Trött på att vara sjuk!

Nu tycker ja att det räcker! Denna förkylningen är riktigt störig... Min näsa har blivet bättre och rinner inte lika mycket längre. Men den rinner fortfarande mycket och är täppt hela tiden. Halsen gör inte mer än lite ont förutom när jag hostar för då känns den som ett rivjärn. Jag har ingen direkt energi i kroppen och om jag har det så varar den i max 20 min och sen känner jag mig helt slut. När jag ands känns det tungt och sjukt (svårt att beskriva). Hostan har börjat komma mer och mer, har bara haft lite hosta innan. Men nu blir den mer och mer. Så fort jag lägger mig ner hostar jag så jag håller på att kräkas, så för att sova de senaste två dagarna har jag fått ta Cocillana-etyfin som jag fick utskriven i våras. Visst kan jag somna om jag tar den men problemet är att jag i stället vaknar med fruktansvärld huvudvärk... och är enormt trött fast jag sovit. Så för att bli av med huvudvärken måste jag ta en och en halv Treo... Jag som inte alls vill ta Treo mer eftersom de inte är bra när man försöker få barn. Men de är de enda som hjälper. Fast jag har en och en halv Treo i kroppen är jag trött i ögonen och hostar och snörvlar och känner inte alls för att göra något.... Ska denna förkylningen aldrig ta slut? Skulle verkligen behöva jobba på fredag, men de ser inte bra ut måste jag ju säga. Kan inte jobba och må så här kommer bara bli sjuk igen. Sen på lördag har min kille 25års fest. Jag skulle baka tårta till oss med allergier, men tror ingen vill äta min tårta om jag bakar en. Så börjar fundera på om vi får ha glass och bär till oss i stället... Hoppas bara att jag mår bra till dess!! Annars får jag sitta i ett hörn och hosta och snörvla för mig själv!

Nä får väl se om jag kan hitta någon frukost....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar