söndag 17 augusti 2014

Sjuk igen....

Förstår inte riktigt.... Nu är jag sjuk igen! Kan inte minnas att jag någonsin har varit så mycket förkyld och sjuk som jag har varit detta året. Eller rättare sagt sen i mars. Haft små ont i halsen i veckan men eftersom jag haft det från och till sen april så har jag inte tänk så mycket på de. Känt att jag kanske börjar bli lite snuvig men inte mer än vanligt. Men sen i fredags kväll, började jag få väldans ont i halsen och sen vaknade jag igår morse men hemsk halsont, lyckades hitta en halstablett så att jag kunde somna om. Vaknade lite senare för att gör mig klar att träffa en kompis på Malmöfestivalen. Kände att oj jag mår inte bra, näsan rann, jag nös och hade mig och energin blev mindre och mindre. Men jag åkte dit och hade en jätte trevlig dag på MF även om vi knappt var på själva MF, men i alla fall! Kämpade mig hem sen och kände att jag mådde skit och undrade hur jag egentligen såg ut. Hade snorat och haft mig hela dagen och kände mig allt annat än bra. Kom in i hissen och tittade mig i spegelen och tag gode gud såg jag inte ut som jag kände mig! Väl hemma bytte jag om till mjukis kläder och slog mig ner i soffan. Sakta började jag frysa mer och mer och till sist hade jag 38,3 i feber. Tack för de! När jag väl kröp ner sen så tog jag två Alvedon i hop om att sova. Men nä, näsan rann non stop så de gick inte. Till sist satte alvedonen igång och jag blev i stället så varm att jag trodde jag skulle brinna upp. Efter mycket om och men lyckades jag slumra till vid 2 tiden och sen vaknade jag vid 3 igen. Somnade äntligen och sen väckte min kille mig vid 8. tack för den!  Lyckades somna om vid kvart i 9 eller något och fick sova till halv ca 12. Idag har jag inte feber men har förhöjd temp. Men näsan rinner som värsta kranen och gör ont som fan! Ser ut som Rudolf med röda mulen. ögonen rinner och jag nyser då och då. Halsen inte bra men ok använder något jag köpte på apoteket som ska hjälpa så förhoppningsvis hjälper de. Skulle varit på kräftskiva idag... Killen fick gå själv... Ska fira mamma i morgon.. tror tyvärr att vi inte kommer : ( på tisdag skulle killen och jag till MF men de ser inte ut som de blir av heller. Kan ju lugnt säga att jag inte ska jobba i morgon!
Men jag förstår inte varför jag blir så mycket förkyld? Brukar bara ha en vid hösten och en vid våren. Men har haft massa fler i år. Skit störigt!!! Vill vara frisk nu!!!!

Snoriga kramar i höst vädret!

2 kommentarer:

  1. Det är för att du inte mår bra i själen hjärtat, du måste ta hand om hela dig ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är för go<3 Jag ska försöka! <3<3

      Radera