torsdag 28 januari 2016

Adoption/ Ägglossning / Plugg/ Vänner/ Trött/ IVF träff/ Bloggar och massa mer!

Jag har tappat bort min ägglossning!? När man tar temperaturen på morgonen så som jag gör så ska det finnas en temperatur höjning på ca 0,5 grader när man har ägglossning. Men denna månaden har jag inte haft någon höjning!!! Jag har inte heller haft lika ont som jag brukar ha vid ägglossning... Så antar att jag inte haft någon ägglossning denna månaden... Vet man kan ha det någon enstaka gång och att de är normalt men de är grymt irriterande när man försöker få barn och så helt plötsligt så är den inte där! Får se vad Wallmarks säger nästa vecka om de när jag är där...

Förra veckan pratade killen och jag om adoption. Vi är öppna för det men inte redo att ställa oss i kö än. Men vi bestämde att om vi inte fått barn innan jag blir 30 så ska vi ställa oss i kö då! Känns skönt att ha en plan!

Jag har även tagit ett beslut om pluggandet. För det första så kommer jag inte in på den jag vill gå på. Så då funderade jag att sätta mig i skolbänken på plats i stället. Men de är inte riktigt för mig. Ska vi sen göra en IVF så blir det svårt med skolan om jag behöver vara hemma en vecka eller så på grund ut av att de är skola var dag. Men jag kommer söka in för att se om jag överhuvudtaget har en chans att komma in. Sen även för att ha det som en backup plan... för man vet aldrig vad som kan hända tills det är dags att tacka ja eller nä tyvärr...

Jag är så trött! Fast jag sover (även om jag somnar sent och går upp sent, men får mina timmar i alla fall) så är jag så trött. Mina ögon känns så trötta hela tiden så att det är riktigt jobbigt.... Men om jag går och lägger mig i tid så kan jag ändå inte sova även om jag är trött. I helgen sov jag inte många timmar på nätterna eftersom vi skulle upp både i lördags och i söndags men inte lyckades jag somna bättre på kvällen för de. Väldigt störigt att känna sig så trött hela tiden!

I lördags träffade jag en vän på stan och de var riktigt trevligt! Behövde komma ut ur lägenheten lite och få känna mig lite fin. Sen behövde jag nog ha trevligt och roligt! Det kändes så naturligt att bara gå på stan och prata och ta en fika! Kände att de gav mig lite lust och vilja att orka igen. Så igår fick hon ett tack sms från mig!

I Söndags var det dags för IVF träff! Vi var ett gäng pratglada tjejer som mötes upp och tog en fika tillsammans. De är guld värt att träffa andra som är i samma sits som sig själva. Man kan berätta hur man känner och få tips och råd i hela IVF/kämpar röran. Jag rekommenderar dessa träffar för all som kämpar!

Igår fick jag en sån känsla av att jag skulle höra av mig till en som jag var väldigt nära vän med under gymnasiet. Vi gled väl ifrån varandra efter det och sen har vi inte setts direkt. Men träffades under en marknad i somras och pratade lite kort. Så igår bara kändes det som jag skulle höra av mig och fråga om hon ville ta en fika någon dag. Så de gjorde jag! Idag fick jag svar att de kunde vi göra! Blev lite förvånad faktiskt, var lite osäker på om hon skulle svara. Men de gjorde hon! Så nu får vi se hur de går, ska först och främst hitta en dag vi kan ses!

Har en kylskåps magnet som jag tycker passar så perfekt in på alla som kämpar! Försökte lägga upp den över mobilen förra veckan, men av någon anledning får jag inte rätt på appen så den vill inte lägga upp bilder. Sen har jag inte tagit mig tiden att lägga upp den via datorn. Men idag kommer den upp!

Förra vecka så fick jag rosor av min sambo, älskar blommor och älskar absolut rosor! Det livar upp hemmet så mycket med levande blommor!

Det finns tre bloggar jag följer som har med kampen att få barn att göra. Tänkte jag skulle dela med av dem!
lillasusse
minbebis
minlangtan


Nu några bilder!
Fika med vännen!


Örtkokning på gång!


Älskade rosor!


Kylskåpsmagnet med en perfekt text för oss kämpande!


Hoppet om att de är vår tur snart! <3


4 kommentarer:

  1. Låter bra att planera upp lite för framtiden. Jag och min sambo har bara pratat lite smått om adoption, jag tror dock inte att någon av oss är riktigt där än. Kul att du följer (och länkar till) min blogg. Jag följer din blogg också, det är en av de bloggar jag tycker bäst om -tror det är för att vi verkar tänka och känna väldigt lika kring allt det här. Känner igen mig mycket i det mesta du skriver.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns skönt med en plan även om inte vi heller är redo att gå vidare i det än.
      De tackar jag för! :) Känner igen mig i din med, funderade faktiskt på att skriva bredvid din länk att vi väldigt lika.
      Kramar

      Radera
  2. Tack för länken!!! :)
    Tråkigt om det inte blev någon ägglossning denna månaden. :-/
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så! :)
      Tack, ja de känns hemskt trist :(
      Kramar

      Radera