söndag 10 januari 2016

Arbetsförmedlingen

I morgon ska jag till arbetsförmedlingen... Jag är faktiskt lite nervös. Men ska bli skönt att få veta vad som händer nu, ska jag söka jobb? Måste jag vara där vardag? Ska jag gå någon utbildningen/kurs? Kan man få någon form av ersättning så man inte är helt utan inkomst? Jag har massa funderingar, så jag hoppas jag kan få några svar! Har aldrig behövt gå dit innan, så känns konstigt att behöva göra det när jag faktiskt har ett jobb? Men det är bara att göra... Så får vi se sen vad som händer!

I morgon börjar även killen att jobba igen efter julledigheten... Känns trist, men samtidigt vet jag att vi båda behöver komma in i lite rutiner. Men man önskar ju alltid att man fick mer ledighet tillsammans när det är dags att återgå till vardagen igen...

Idag jag sytt upp våra nya gardiner till lägenheten och måste säga att jag är riktigt nöjd med mig själva! De blev snyggt! Även julen är nu nerplockad, bara lådorna som ska ner i källaren.
Vill så gärna ha upp boxningssäcken men den tar alldeles för stor plats.... Så den får vänta tills vi har hus.... Där i mot måste jag börja röra mig mer för jag går mig själv på nerverna här hemma... Jag vill inte gå ut och gå själv så vi kommer investera i ett gåband. Inte det smartaste när man inte har en inkomst kanske, men jag måste börja röra mig mer och gå är det enda jag verkligen kan tänka mig att göra. Så vi ska bara hitta ett vi gillar först. Det ska vara lätt att vika ihop och ställa undan så att man kan ta bort det när man ska ha gäster. Tror det hade varit bra för mina ben med att röra sig mer för jag har börjat få mer ont i de där konstiga märkena jag fått... Får nog säga till läkaren om de i februari när jag ska dit. Fick även en fundering vad jag egentligen gör med mig själv igår. Jag trycker i mig massa cola, choklad, godis med mer. Då menar jag inte ett glas läsk och en bit choklad utan mer. Och efter att varit så nära att förlora mormor igår så kände jag verkligen att jag måste sluta nu! Hur kommer mitt liv bli om 10 år om jag fortsätter så här? Inte bra, de är jag säker på! Jag vill kunna ha lördags mys med mina barn i framtiden och känna att det är mysigt, inte att jag inte kan för att jag har orsakat mig massa extra sjukdomar för att jag äter så mycket socker! Så i morgon ställer jag om! Jag kommer inte sluta äta godis och läsk, men inte var dag. Vet jag sagt det för och jag har inte hållit det, men denna gången har jag en annan kraft som driver mig och jag tänker inte ge mig så lätt! Jag måste förändra mig! Så som jag äter kan inte direkt vara bra fertiliteten! Läsk och godis ska vara gott men i måttliga mängder. Så nu dras det ner på det!
Så mitt mål är: mindre läsk och godis och mer motion!

Att ha mål är viktigt här i livet, men glöm inte allt annat på din resa som också är viktigt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar