torsdag 7 januari 2016

Shopping och arbetsförmedlingen

Jag fick tag på försäkringskassan på tisdagen, inte min handledare dock, men de var ett beslut taget nu och jag är utförsäkrad. Så jag blev medlem på arbetsförmedlingen och ska på möte där på måndag... Yay.... Får hoppas de går bra och att jag inte behöver söka massa jobb.... Åter kommer nästa vecka om hur det gick!

Nu till något annat! Jag har gått upp i vikt de senaste året/åren och min kläder och min magform passar inte ihop mer. Det gör mig inte så mycket att jag gått upp utan de som stör mig är att det lagt sig på magen. Då menar jag inte jämt runt om eller så utan verkligen mitt på magen. De stör mig! Även min jeans har blivit lite för tajta och dessutom gör de ont när jag sitter. De trycker in i äggstockarna så var gång jag sitter gör de ont. Sen när jag böjer mig eller sätter mig på knäna så trycker jeansen mot svanskotan så att den gör ont. Kan jag ta bort den smärtan när jag sitter både från äggstockarna och svansen så kanske de hjälper att jag inte får mer ont. Inte för att de gör mycket ont, men tillräckligt för att de inte ska kännas så. Så nu bestämde jag att jag behövde nya kläder! Så det blev shoppat tre par jeggings och ett par gråa som jag har haft likadana innan men som gått sönder. Sen fick jag även med mig fem tröjor som döljer min mage. Så nu kan jag känna mig bekväm i mina kläder igen och dessutom kan jag sitta utan att behöva knäppa upp byxorna hela tiden! Även ett par vinterskor fick följa med hem, tur va de för sen började det snöa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar