måndag 4 januari 2016

Nytt år / Möhippa / Utförsäkrad?

Då var det nytt år och vi hoppas på att det ska bli ett bra år!

Till en början med så var jag på möhippa i lördags.Vi kan säga så här, de var ingen möhippa för mig... Men bara den blivande bruden hade kul så! De är ju de viktiga! 
Men en sak var både kul och mystisk! Jag stod och skulle beställa min mat (de andra hade redan satt sig) när jag känner att något ramlar ner min tröja. Tänkte så klart att mitt halsband hade gått sönder. Men nä de satt kvar!? De visar sig att de var en enkrona? Var kom den ifrån? Kunde inte se någon alls som jag kunde tänka mig hade kastat den. Så var kom den ifrån!? Jätte skumt! Senare såg jag att den var från samma år som jag är född!!? Det känns riktigt skumt faktiskt! Så nu har jag den i lådan i sängbordet och hoppas den för tur med sig! För hur stor är chansen att en enkrona landar i min tröja och att den är från de året jag föddes? Den måste ju föra någon tur med sig tycker jag! 

Från de ena till det andra! Min sista dag med sjukpenning är idag, men jag har inte fått någon beslut om att jag blir utförsäkrad? Hann inte ringa innan min handläggare gick hem för dagen. Så nu står jag i kö till försäkringskassans kundnummer och hoppas de kan hjälpa mig! För jag måste ju veta om jag ska gå till arbetsförmedlingen eller inte. Sen om jag behöver bli medel idag eller om de räcker att jag blir det i morgon.... Extremt dåligt att man inte får beslutet i tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar