söndag 10 januari 2016

Här och nu!

När något så sorgligt händer och så plötsligt, så får det en att tänka på och vara tacksam för vad man faktiskt har. Jag har börjat försöka leva mer i nuet igen och efter igår är jag mer motiverad till det. När man kämpar för något är det lätt att man missar allt som händer runt om en, man är som ett tåg som bara rullar på tills man når sitt mål. Men jag vill ta vara lite mer på nuet för sen är det försent.
Till en början med så är här några saker som jag är tacksam för:

  • Att jag har en familj som älskar mig och ställer upp för mig
  • Att jag har en underbar pojkvän 
  • Att jag har en lägenhet att bo i
  • Att jag har en helt okej hälsa
  • Att jag/vi har ekonomi så vi klarar oss
  • Att jag har en systerson som jag älskar 
  • Att jag har en underbar släkt
Men sen är jag även tacksam över de små sakerna som:
  • Snön (som kom och gick lika fort igen) 
  • All blommor som blommar
  • Den underbara solen på sommaren 
  • Glädjen i killens skratt 
  • Kärleken/lyckan/glädjen med mer i systersonens ögonen
  • Glädjen att höra barnen på jobbet när de ser att man är där
  • Fåglarna som kvittrar
  • Regnet mot rutan
Jag kan skriva ner tusen saker till, men jag slutade ta vara på de lilla när mitt liv rasade. Men jag håller på att plocka upp bitarna igen, för jag vill vara glad och ta vara på varje liten stund. Att man kan förlora någon så älskad så plötsligt som vi höll på att göra igår är bara hemskt. Igen borde få lov att förlora någon så. Nu är jag tacksam för att Mormor klarade sig och jag tror där är någon ängel som ser efter henne<3<3<3


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar