lördag 11 juni 2016

AJ!!!!

Var iväg hos killens kusin i kväll, mådde ganska bra. Mådde knappt illa när det var dags att äta, så fick ner 1½ hamburgare utan att de var för jobbigt. Hade inte ens tagit en tablett! Men så skulle jag resa mig för att gå på toaletten och känner att de gör ont i ryggen. Inte i korsryggen som innan utan lite högre upp. Tar handen i mot och känner hur öm jag är. Tänkte att jag kanske suttit snett eller något. Går in på toaletten och ska sätta mig ner, men fy bubblan vad ont det gör!Lika ont när jag ska resa mig. Kändes som jag hade värsta blåmärket där. Så när jag var klar sen så fick jag be killen kolla fall jag hade ett blåmärke. Men där var inget blåmärke. Tänkte jag kanske hade slagit i något men, kom inte på något. Sen hade jag svårt att sätta mig eller börja mig framåt. Helt orolig för bebisen... Nästan inget illamående alls, (kunde ju äta nästan normalt!) också så ont i ryggen helt plötsligt!? Skämmer ju slag på en... Nu är vi hemma och jag har lika ont i nu, sitter med värmedyna och hoppas de släpper lite...

Mina foglossningar har varit okej de senare dagarna. Har använt bältet vid längre sträckor så inte känt av de så mycket, bara lite här om dagen då jag smart nog gick i trappan upp till läkaren.... Men de var ingen jätte smärta. Men detta nu känns inte alls som foglossningar... får se vad sjukgymnasten säger på måndag....

Från det ena till det andra...
Var hos min läkare igår som har sjukskrivet mig för att jag mått dåligt i kontakt med barn innan. Och vi kom tillsammans fram till att jag inte behöver någon sjukskrivning längre på grund av de!!! Mår ju klart bättre nu och känner mig som förr. Börjar inte gråta när jag ser barnvagnar längre utan börjar le! Inte så konstigt eftersom vi väntar barn! Annars hade jag ju inte mått så här bra psykiskt. Så nu slipper jag de! Så när jag börjar jobba igen så ska jag jobba heltid! Kan även äntligen skriva ut mig från arbetsförmedlingen! Yay så skönt!  Nu måste jag bara ha tag på läkaren från mödravårdscentralen så att han kan ändra i mitt läkarintyg.  Där står det ju 50% sjukskrivning från jobbet och 50% från arbetssökande. Har ju haft ett från det andra innan på 50% som kompletterade från jobbet. Men det har jag ju inte nu längre. Så nu måste jag ha tag på han! Vilket inte var så lätt i fredags! Får göra ett nytt försök på måndag.

Sen igår var jag helt okej på dagen mådde illa men inte så att jag behövde kräkas. Bara under morgonen, men efter tagit de lugnt när jag kommit hem från läkaren så blev de bättre. Så jag skulle följa med killen och köpa kött till min fest i sommar. Tja... redan när vi börja köra (affären är typ 3 min med bilen här i från) så började jag må riktigt dåligt... Var jätte jobbigt att gå i affären, jag hade ingen energi i kroppen och mådde väldigt illa. När vi sen äntligen kom hem, så mådde jag jätte dåligt. Hade fått jätte ont i huvudet, mådde jätte illa och mådde dåligt i hela kroppen. Så tog en av de nya tabletterna mott illamående så jag fick behålla maten. Vilken skillnad mot largiganen! Illamåendet la sig mycket snabbare än med largiganen, när jag åt så mådde jag inte illa som jag gör med largiganen och jag blev inte lika trött av tabletten! Skönt! Där i mot kommer jag bara ta den när jag verkligen känner att jag behöver eftersom de inte är de bästa att ta som gravid. Som sagt är jag väldigt orolig mot tabletter just nu...
Där i mot vaknade jag i natt och hade sån kramp i magen att  jag sprang in på toaletten... Kunde inte göra något (intressant info).... Men gud så ont det gjorde! Hade kramp ett par gånger under dagen i dag med, men sen lägger det sig. Vet inte om det var från tabletten eller om det var från något annat. Återstår att se antar jag!

Nu ska jag hoppas att värmekudden och lite chips ska göra det lite bättre i ryggen! Än har inte kudden hjälp, där i mot har de blivit värre....

Hoppas du mår bra där inne!!! Älskar dig! <3<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar