torsdag 16 juni 2016

Lyssnat på hjärtljudet!!

Idag fick vi lyssnat på hjärtljudet!  Så underbart att höra!!! Först blev vi lite nervösa! För direkt hörde vi en puls och självklart trodde jag de var bebis. Men då säger barnmorskan att jag har bra puls i alla fall! De var min puls vi hörde... Hon letar vidare och vi blir mer och mer nervösa, men sen så hörde vi bebis hjärtslag!!! (När jag skriver så hörs det som de tog en evighet innan hon hitta de men de gjorde det inte, men det kände så!) Bebis var vaken för de hörde hon på hjärtljuden. Genomsnittet på hjärtslagen va på 150 och det var bra sa hon och allt hördes normalt! Sån lättnad!! Nu kan vi vara lugna en stund till! Men så härligt att höra bebis hjärtslag! Älskade unge!!<3<3<3<3

Nästa besök är den 7/7 då vi ska få se bebis och göra de vanliga kollarna! Hoppas vi får se om de är pojke eller flicka då! Men det viktigaste är att bebis är frisk och mår bra!<3<3<3

Hon frågade om jag börjat känna bebis än. Berättade att moderkakan ligger på ovansidan, men att jag tror jag känt när jag legat på mage. Hoppas vi kan känna bebis snart! <3

Förövrigt så har jag mått lite bättre denna veckan. Bara kräkts en gång! Men jag mår fortfarande konstant illa även om jag inte käks. Har även svårt för att äta i nu, jag får ju i mig mer än innan och det stannar i alla fall. Men skulle nog behöva ha i mig minst 3 gånger så mycket mat per dag.... Men när jag äter så känns det som jag ska kräkas, kan känna hur de vänder sig i magen och är på väg upp... Så de är bara att sluta äta och sitta stilla så jag får behålla de jag fått ner i alla fall! De är i alla fall på rätt väg! Eftersom jag inte får ner så mycket mat så mår jag extremt dåligt när jag försöker göra något. Följde till exempel med till ICA för att handla igår. Jag hann inte långt innan jag började frysa som in i och känna mig helt febrig och hade svårt att stå. Lutade mig mot vagnen hela tiden och mådde jätte illa. Såg nog ganska intressant ut för de som gick förbi... Själv mådde jag svindåligt och ville bara hem. Väl hemma sen så var jag helt utslagen och mådde svindåligt.... Så fort jag anstränger mig så mår jag jätte illa och känner mig helt kräkfärdig... Så mår inte riktigt bra än....
Är sjukskriven nästa vecka med och sen är tanken att jag ska jobba igen. Som de går nu fungerar inte de även om jag inte kräks, för jag behöver få ner mer mat... Ska prata med läkaren på måndag också får vi se vad han säger. De är två veckor som tanken är jag ska jobba för sen har jag semester. Hade tänkt jobba de två veckorna, definitivt nu när jag inte kräks, men jag måste ju ändå klara av att vara på jobbet och sköta mina arbetsuppgifter. Vilket är svårt om jag inte ens lyckas handla utan att må riktigt dåligt. Men jag har lite tid till på mig att börja må bättre så kan ju hoppas på de!
De är i alla fall i rätt riktning nu!!!

Vi börjar fundera på när det är dags att börja handla saker till bebisen? När är de lagom tid? Vi ska i alla fall börja skriva upp vad vi behöver så vi har lite mer koll! Ska bli medlem på några loppis grupper på FB med så får vi se om man kan hitta några fynd där!

Men nu ska jag försöka få ner en macka för jag är ganska hungrig...

Många kramar till alla <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar