torsdag 9 juni 2016

Bra och dåligt!

Ja, de skiftar det mycket mellan just nu! Tyckte jag började må bättre i förra veckan, men sen började jag må sämre i helgen och i tisdags kväll var jag tillbaka till att inte få behålla maten. Men vad ska man göra? De går lite framåt i alla fall, inte lika många dåliga dagar i alla fall!
Idag var jag hos läkaren och blev sjukskriven till den 26/6. Sen hoppas jag att jag är på fötter igen!
Fick nya illa mående tabletter utskrivna eftersom jag får så ont i magen av largiganen. Så hoppas dessa ska hjälpa bättre. Både jag och apotekaren fick en mindre chock när jag skulle hämta ut tabletterna ca 1100 kr för 20 tabletter! Dyrt, men vad ska man göra!
Frågade även läkaren hur det är med Alvedon efter som jag tar det så mycket. Men så länge jag inte tar mer än 8 tabletter som dagen så är de ingen fara för barnet. Vilken lättnad alltså!! Men om jag tar 8 tabletter om dagen i flera månader så lär mina njurar och min lever inte må så bra. Men där är vi inte än!
Efter vi hade pratat om allt de och fått sjukskrivningen klar så frågade han om vi skulle ta en titt på bebisen! Överlycklig blev jag!!! Bebisen hoppade ronder fint där inne! Jag kunde se bebis röra sig och hjärtat slå! Så underbart!!! Fällde två tårar av ren lycka!! Han mätte inte eller så, men han tyckte de såg bra ut och de verkade vara normalt med fostervatten. Så nu ska jag väl kunna slappna av lite? En stund i alla fall!! Det skulle nog dröja ett tag till innan vi kan känna bebisrörelser ordentligt då jag hade moderkakan på framsidan. Då kan det ta några veckor extra innan man känner eftersom det blir en dämpning gentemot om den är på baksidan. Men det viktigaste är att bebis verkar må bra!!! Så överlycklig över att jag fick se bebis!!! Killen var inte lika glad när jag ringde och berätta att jag fick se bebis! Han var så klart glad att vi fick sätt att bebis verkar må bra! Men han är nog lite avundsjuk för att han inte var med och fick se bebis. Vilket jag har full förståelse för!! Jag hade varit lite butter om de var ombytta roller! Men fick i alla fall se att bebis verkar må bra och hoppar ronder i magen!! Sån kärlek jag har för det underverk som finns i magen!!  Kärleken är obeskrivlig! Håller handen på magen konstant! Längtar till slutet av november då vi får hålla vårt underverk i våra armar! <3<3<3

Tillbaka till läkaren! Han förstår att jag är orolig, definitivt med den historiken som vi har. Skönt med en förstående läkare!!

Att ta mig till läkaren var inte det lättaste kan jag säga! Var tvungen att köra bil... Fick göra de igår med då jag hade en annan läkartid igår och har en i morgon med. Ingen av tiderna har varit i staden som vi bor i så jag har fått köra eftersom killen jobbar. De har gått så där! Igår hann jag starta bilen sen kräktes jag.... Idag kräktes jag i alla fall innan jag gick hem ifrån... Men sen vågade jag inte äta något för jag mådde så  illa... I väntrummet frågade en annan gravid  om jag mådde illa! Jag satt och svalde hela tiden och hoppades på att jag inte skulle kräkas! Måste sätt kul ut! Haha! Ingen ork och ingen näring i kroppen och sen skulle jag ju köra hem med! En himla lång väg måste jag ju säga! Var med nöd och näpp jag inte käktes när jag körde hem idag.. Håller tummarna för att de går bättre i morgon!

I helgen gav vi oss ut på lite shopping! De gick så där, då jag inte mådde så bra fast jag hade tagit largigan. Men jag lyckades i alla fall få tag på en trikini och två bh:ar där inte brösten ramlar ut! Lite ovanligt att ha så stora bröst gentemot vad man brukar ha! Efter att gått runt lite och fått tag på det viktigaste så fick vi åka hem, då var jag totalt slut. Hade ingen energi alls i kroppen och largiganen var på väg ut ur kroppen vilket gjorde att jag hade panik i hela kroppen.... Jag somnade ganska snabbt när vi kom hem kan jag ju lugnt säga...

Nu ska jag gå och borsta tänderna innan de stänger av vattnet för natten! Skulle byta något rör tydligen!


Om du bara visste hur underbar du är!! Längtan efter dig är enorm! Älskar dig, vår älskade unge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar