onsdag 22 juni 2016

Sjukskrivning, huvudvärk, träffa folk från jobbet och massa mer!

I måndags var jag hos läkaren igen, dels för att få rätt på mitt läkarintyg som behövdes ändras lite och dels för att prata om jag ska bli sjukskriven mer. Jag kände mig jätte kluven om jag klarar av att jobba nästa vecka eller inte. Det handlar om 2 veckor för sen går jag på semester. Läkaren menade på att jag mår ju inte bra än även om de bättre, är det då lönt att gå och jobba typ 3 dagar för att sen bli sjukskriven igen. Om jag kan bli sjukskriven 2 veckor och sen ha 4 veckors semester som jag med kan vila upp mig på? Känns bra att ha en så förstående läkaren och en som faktisk bryr sig om en!
Så jag är hemma två veckor till och sen går jag på semester. De känns bra! Pratade även om att jag har ont i nederdelen av magen och att vi även var inne på helgmottagningen. Så han kände på magen och allt kändes normalt. Vi fick även lyssnat på hjärtljuden för att höra att de hördes normala och de gör de! Skönt! Han lärde oss höra skillnaden på mina hjärtslag och på bebisens. Sen flytta bebis sig så vi tappade ljudet. Men vi fick hört att bebis mår bra! Skönt!

Var sjukt trött när vi var klara men behövde handla amningsinlägg då mina bröst började läcka under måndagen! De läcker som tur är inte mycket men man vet ju aldrig om de blir mer. Bra man kan ringa syrran och fråga en massa frågor! Hon gav mig tipset att gå till apoteket och handla (jag har ju ingen aning om var man handlar sånt och internet gav mig inte svar snabbt nog!) Tack för hjälpen syrran!
Har haft konstigt ont i bröstvårtorna de senaste dagarna och i mellan åt har det känts som jag blivit blöt om bröstet, men de har känts helt torrt när jag känt där. Så antar att de var detta som var på väg!

Efter att vi handlat och kommit hem var jag helslut. Mina ögon gick i kors och jag gick för att vila en liten stund innan jag skulle iväg. Hur trött jag än va så kunde jag inte somna... Så gick till sist upp och gjorde mig klar i stället!

En på jobbet ska sluta och hade bjudet hem alla på mat. Hon bor inte så långt i från mig så perfekt för mig! När jag kommer dit så står en del av mina kolleger och den ena utbryter: Hej! Vi prata precis om dig! Undrar om du har fått någon mage än?
Haha! Bara den senaste veckan så har det blivit en bra skillnad faktiskt! Kan se de på bilderna vi tar på söndagar! Den är inte stor, men där är en mage! I vilket fall som helt blev kvällen lyckad och de var jätte trevligt! Kul att träffa alla! Mat fick jag knappt ner och hel slut var jag och då satt jag ner hela tiden och var bara där i 3 timmar. Men de var värt det!
Väl hemma sen och skulle sova, så var jag svin trött! Kunde jag somna!? Nä... Somnade lite efter kl 2.... Tack för den!

Sen igår var jag helt utslagen och mådde pyton... Fick knappt ner någon mat och hade mega ont i huvudet. Somnade en stund på soffan till slut. Killen hade åkt för att hälsa på sitt gamla jobb så han var iväg halva kvällen. Hur slut jag än var tror ni jag lyckades somna sen?? Nä jag somnade vid kl 2:30.... Suck!

Idag var vi och lämnade av läsk hos mina föräldrar som vi köpt till min fest i sommar. Mådde inte bra idag heller, ont i huvudet och svårt att äta... Men fick ner två bullar hos föräldrarna och de behövde jag verkligen ha ner! Sen skulle vi kolla barnvagn på en affär som vi inte varit i innan. Perfekt när vi ändå var i närheten! Men självklart hade de sommar stängt i 2 veckor nu.... Så körde till den vi varit på innan och tog en nummer lapp och fick lite hjälp. Vi har haft två vi gillat men ville veta lite mer om de och hur man fäller ihop de och sånt. Så de fick vi visat för oss idag. Vi är ganska överens att vi båda gillar britax smile 2. Lätt att hantera och lätt att fälla ihop. Vi vill ha den grå färgen. Vi har bestämt den till 99 % men vill gärna titta i de andra affärerna med innan vi bestämmer oss helt.

Efter att vi kollat de så körde vi för att handla stödstrumpa till mig. Inte de roligaste att handla men läst att de är bra om man sitter still mycket... Jag sitter ju still en hel del.... De ska vara bra mot blodproppar och mot åderbråck. Gick till apoteket för att få hjälp med vilken storlek och vilken sort jag ska ha. Men då jag har bristningar väldigt långt upp så rekommenderade hon att jag köpte stödstrumpbyxorna, men de hade inte de i affären tyvärr. Så fick bli ett par vanliga så länge! Ganska sköna nu när jag vant mig vid att ha de på.

Väl hemma sen mådde jag riktigt dåligt... La mig på soffan och villa medan killen gjorde mat. Blev inte mycket bättre men lite i alla fall!

I morgon ska jag först hälsa på mitt jobb och sen ska killen till massör så då passar jag på att villa hos mina föräldrar. Sen på eftermiddagen ska jag träffa några tjej som med har kämpat för att bli gravida och som nu med är gravida! Blir nog inte så länge för mig tyvärr då killen måste köra mig så han får roa sig en liten stund medan jag är där. Vågar inte sätta mig på tåget då jag har börjat må sämre av att åka bil igen (varit bättre ett tag, men ändrat sig de senaste dagarna) och jag tänker inte chansa och sätta mig på tåget tyvärr.
Så nu håller jag tummar och tår att jag mår okej i morgon för jag vill verkligen hälsa på jobbet och jag vill verkligen träffa tjejerna! Kul att prata med andra som är i samma sist!
Så nu hoppas vi på de bästa!

Min huvudvärk tar knäcken på mig... Har ont i nacken som sen går rakt upp i huvudet och vad jag än gör så blir jag inte av med den. Blir lite bättre i bland med Alvedon men inte alltid. Vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt huvud längre... Får väl hoppas att de lugnar ner sig bara!

De känns overkligt att vi tittar barnvagn, att vi ska köpa barnsaker! Att vi ska ha barn!? De är overkligt men min största dröm som går i uppfyllelse! Älskar dig så mycket bebis!! <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar