torsdag 2 juni 2016

Lite här och lite där!

Känner av foglossningarna mer och mer här hemma fast jag inte gör så mycket. Somnade på soffan igår då jag hade en riktigt dålig dag. Hade väldigt ont i vänster höft sen.
Vi skulle på lägenhetsvisning så fick ta en lergigan för att jag inte skulle kräkas där. De fungerade, men där i mot hade jag så ont i vänster höft och runt om så jag haltade och gjorde fina grimaser hela tiden. Såg nog kul ut!
Lägenheten i sig var jätte fin och där var en trädgårdsbit till. Bara vardagsrum och kök som var lite väl litet. Men de hade passat oss några år. Bebis hade till och med kunnat få ett eget rum. Men vi har inget lånelöfte klart och banken ringer ju aldrig upp. Men de kvittar lite nu. Buden är så höga nu så vi hade lagt oss. Synd!

Jag fick inte tag på barnmorskan igår för att prata om min sjukskrivning och idag har de stängt. Så gör ett försök att ringa henne och växeln i morgon. Så jag kan få en tid till att träffa en läkare. Vill de hellre att jag testar att jobba så får jag väl göra de, så får vi se hur de går...

Jag mår bättre och kräks inte så mycket. Men jag mår fortfarande konstant illa och har svårt för att äta. Även om jag får i mig lite mer mat så är det minsann inte mycket. Jag har ingen direkt energi i kroppen. Inte så att jag behöver sova, utan jag behöver mat energi. Kroppen har ju ingen reserv att ta i från heller för den har jag tömt sen länge. Så efter ca 5 min om jag till exempel går eller försöker göra något så börjar jag ju känna mig hel slut och behöver sitta ner. Visst har jag sen fått i mig mat så kan de gå bra i ca 20 min. Sen är de slut på energi. Försökte hitta lite sommar kläder förra veckan. Något som brukar ta max 30 min till 1 h att handla eller kolla efter tog 3 h. För jag var tvungen att sätta mig ner hela tiden för jag klarade inte av att stå, jag mådde illa och jag hade alldeles för ont i bäckenet.
På jobb har man inte tid att sätta sig på de sättet.
På väg till sjukgymnasten i måndags så tog det min 15 min att gå dit. Sen  när jag kom fram så höll jag på att spy och jag kunde känna i hela kroppen att jag använt alla min energi. Men sen skulle jag ju hem med! Gick så sjuk sakta hem och med små steg för att jag inte skulle få för ont när jag gick. De tog nog över en halvtimme att komma hem. Sen var jag helt slut när jag kom in genom dörren!
Men men får se vad de säger i morgon...

Tycker verkligen inte om att ta Alvedon var dag nu när jag är gravid. Men jag har så ont i nacken nu som går rakt upp i huvudet så jag har inget val. Kan klara mig en halv dag i mellan åt utan att ta något. Men sen blir det för jobbigt....

Skulle vilja veta hur bebis mår där inne.... Vill så gärna höra hjärtslagen och se bebis! Men det dröjer ett tag till tyvärr...

Älskar dig<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar