måndag 24 augusti 2015

Fortsättning på städningen...

Det dröjde ett tag till efter föra inlägget var upplagt innan de hörde av sig.
Fick då svar att de meddelat städare att vi behövde akut städning och att någon skulle ringa så fort de hade tid. Även att de drog av 200 kr på fakturan för det de hade sönder.
Så efter kanske en timme ringde de och sa de var på väg. Så jag ringde köparen och slängde mig i bilen. Köparen möte upp mig i lägenheten och strax där på kom städarna, de var samma som varit där i onsdags. Vi visade vad som inte var gjort och berättade vad vi själva hade gjort. De började städa och det skulle bara ta 10 min... Jag och köparen gick och handlade dricka så länge, var ju väldigt varmt. Jag bjöd på drickan, tyckte så synd om köparen att det blivit så klydigt....
Efter ca 15 min gick vi upp, då var de fortfarande inte klara. Vi väntade utanför i hallen, men till sist gick vi in... De var då så gått som klara och bad oss kolla..... de var fortfarande INTE rent! Vi fick påpeka igen och verkligen visa samma saker som innan för de..... Irriterad som in i.... Den ena sa till mig "you have a good eye" och små skrattade och gick för att städa där igen. Jag ska inte behöva ha bra syn eller koll eller vad man ska kalla det!!! Jag betalar ju för att få det städat! Men till sist sa köparen att nu skiter vi i detta. Så vi stängde igen och gick... Lite renare än innan i alla fall. Känner mig väldigt taskig till köparen, men kan inte göra mycket mer nu...
Sen när jag kom hem så får jag en faktura.... tror ni den stämmer???? NEJ! De har dragit bort 100 kr i stället för 200 kr. Okej, de är inte mycket pengar, men de har varit massa problem och de har faktiskt tagit i sönder saker i lägenheten som jag fick betala köparen för. Så nä, varsågoda att skicka ny tack!

Jag kommer inte använda mig av städexpressen i Malmö igen!

Skulle skriva ett annat inlägg till i kväll, men så blir det inte. Tar det i morgon i stället!

Sov gott på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar