fredag 21 augusti 2015

Städexpressen!

Idag har vi lämnat över nycklarna till vår lägenhet. Skönt att ha det gjort. Bara en sak kvar... städningen!

I onsdags var städexpressen från Malmö där och städade... Jag kollade bara snabbt när han var där för hade lite bråttom då de sagt de tog ca 3 h att städa, det tog 4½ timme....
Så igår när det var dags för besiktning så är vi där lite tidigare och inser att där är inte rent!
Översta hyllan i badrumsskåpet var inte städat, det var inte helt rengjort i filtret till torktumlaren, i köket var kylskåps och frys dörrarna smutsiga på handtagen och runt om, de hade tagit i sönder en hylla i kylen, två av skåpdörrarna var smutsiga på sidorna, diskmaskinen var inte rengjord på sidorna, det var smutsigt på golvet och hängde dam och spindelväv i taket, det var inte avtorkat runt elementen, jag har säkert missat något men detta är de jag kommer på just nu. De hade även glömt rengöringsmedel i ett skåp.....

Jag mejlade de igår kväll och skickade även med bilder. Jag fick inget svar under morgonen och jag ringde och ringde... ingen svarar. Till sist fick jag tag på någon på ett annat nummer jag hittade. då var klockan kanske 10:30. Han hördes irriterad för att jag inte tyckte de svarade och att jag skulle vänta tills de svarade på mejl. Men jag tyckte gått de kunde svara så han skulle be sin kollega leta upp mitt mejl och svara. Lite över 11 fick jag sen äntligen svar på mejl och de bad om ursäkt och ska ersätta oss för de i kylen. De ska åtgärda städningen och kunde kanske göra det idag. Så jag mejlade tillbaka att jag inte har nycklar och att lägenheten är överlämnad, så jag behöver veta en tid som de tänkt komma så att köparen kan komma och öppna. Sen skrev jag att de kunde ringa i stället eftersom de är lättare att få tag på mig då..... Jag svarade 11:16 och klockan är nu 12:41 jag har fortfarande inte fått svar....

Jag är förbannad och tycker de skitdåligt att de inte kan svara när man ringer! Hoppas de hör av sig snart!!!!

Jag rekommenderar inte detta företaget!

Nu ska jag gå ut och få lite sol och se om de ringer snart.... Vågar inte koka örterna fall jag måste köra direkt...
Vill bara ha detta avklarat nu så vi kan gå vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar