onsdag 12 augusti 2015

Lite av allt

Var ska vi börja?
Vi börjar med att jag hatar mensvärk! Fick den igår och de gör så jävla ont... Värmedynan går på högvarv i mikron och Alvedon tas var 4 timme. Tja, missade innan så blev 5 timmar. Dum ide! Vaknade även av att de gjorde jävligt ont i magen kl 6 i morse för då hade Alvedonen gått ur kroppen. Killen är snäll och värmer dynan till mig och hämtar saker. Han erbjöd sig även att kör och hämtar nya örter till mig idag. Vi gör det alltid tillsammans men idag är han snäll och gör det själv. Vi är bort bjudna om ca 2 timmar och jag är totalt ointresserad av att gå och duscha... vill inte bort utan bara sitta här och se en film. Men så blir det inte....

Fick förresten en annan sorts örter sist, men blir fortfarande dålig i magen av de, gasig och svullen. Så får se vad de blir för mix denna gången. Jag har i alla fall inte fått så ont i äggstockarna av de örterna jag hade sist. Så de är bra!

Som man inte har nog problem så har jag fått en knuta i underlivet, på ena blygdläppen. Har sen fått en liten till. Gynekologer är väldigt svårt att få tag på och de är semester tider överallt och väntetider eller så behöver man ha remis... Suck! Fick i alla fall tid på ett ställe! De är inget farligt och inget som smittar! De var skönt att veta. Man blir ju helt nervös! Han visste där i mot inte vad det var mer än en infektion. Han sa att det inte är var dag han får in något som han inte kan svara vad det är. typiskt att de ska vara jag!.... Han tog i alla fall hål på de och skickade in för analys bara för att vara säker och utesluta vissa saker även om han var säker på att det inte var det. De gjorde sjukt ont att ta håll på de kan jag lova!!!! Nu kan jag i alla fall slappna av och sluta oroa mig för det. Tycker det räcker med problem nu.....
 
I måndags var mina föräldrar här inne och hjälpte oss flytta alla våra saker som ska till dem. Möblerna ska till killens farmor. Utom soffan och några stolar som skulle till mina föräldrar. De var varmt och klibbigt väder men vi fick i väg allt. Tusen tack för hjälpen!!<3
Om några dagar så ska resten med flyttas.... Känns lite konstigt att lämna lägenheten definitivt när vi inte har eget boende att flytta till.... Men de blir nog bra... Vi har inte get upp om det ena huset. Får se nästa vecka när vi ska på visning där igen. 

Mina kära dator... den var vi inne med igår igen. Han som hjälpte oss var otrevlig och tyckte nog jag var dum i huvudet. Jag är inte data expert! Tydligen var där mängder av uppdateringar som skulle göras. De stod att den var uppdaterad! Då tror ju jag att den är uppdaterad men tydligen inte. Han tror det är det som är felet. Så jag sa att den har gjort så sen jag fick den och då menade han bara på att den behövs uppdateras. Jag menar på att när jag köper en dator ska den inte hänga sig när jag startar den... Men men nu är den uppdaterad också får vi se hur den fungerar.
Jag berättade att vi redan fått en ny och att de var liknande fel på den andra. Då svarade han att den var säkert inte uppdaterad den heller. Jag svarade att han i affären kollade det och de var den men ändå var prestandan för hög. Han menade på att den var säkert inte uppdaterad ändå... Lagom irriterad när jag gick där i från, han menade även på att vi kan skicka in datorn själv i stället för att åka till affären. Alltså ringa acer också skickar de hem saker så vi kan skicka in den. Jag går hellre till affären, de som sålt den ju och där tar de i mot direkt. Måste inte invänta svar. 
Jaja, får ge den några dagar och se vad som händer. 

Nu får jag väl sätt fart, annars blir vi sena....

Alla dessa problem.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar