torsdag 10 december 2015

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Nix att räkna till 10 hjälpte inte....
Vi har flyttat in i lägenheten och jag gillar den verkligen. MEN! 1, hade jag vetet hur smutsigt det faktiskt va här hade jag aldrig tagit på mig att städa själv! 2, var tvungen att felanmäla en hylla i kylen, ett fönster (saknar spärr) och att det lukta avlopp på toaletten! 3, stopp i rören?!
Den sist nämnda driver mig till vansinne.... I tisdags var en kille här och täppte igen ett håll på vattenlåset till där man kan sätta en tvättmaskin. Vi och han gissade att det var där lukten kom i från. Men när han häller vatten i läset så rinner de inte ut som det ska. Så han gissade på att de var stopp någon stans och om innan vi kopplar in en tvätt maskin så skulle vi felanmäla så någons får komma och spola... Okej då får vi göra det... När han gått så gick ja på toaletten.... och då rinner inte vattnet undan!? Sen börjar de skvätta vatten ur avloppet i duschen? Får felanmäla och en kille kommer hit (efter några samtal, för de ville komma dagen där på..) och spolar. Antagligen hade det varit stopp redan när vi flytta in och sen hade det byggt på när vi använt toaletten. Även därför det luktade avlopp.. men han fixade det.... eller inte... igår var där stop igen!? lagom irriterad fick killen ringa runt denna gången. Först skickade de Securitas... som snabbt konstaterade att detta inte var ett normalt stop som han inte kunde göra något åt... nähä... så efter någon timme kom de tillslut för att spola. Klockan var då 23... han höll på hur länge som helst med avloppet... Det visar sig att stoppet sitter 7 meter ner och att han tror att där är en bakåt lutning på ett rör för det hördes så när man spolar...  vi fick även veta att detta kommer hända igen.... jo tack... när jag spolade innan var det samma visa igen... Men nu lyckades jag få loss det... Han som var här igår skulle skriva en anteckning om att det borde komma någon och filma så att vi kunde få rätt på detta... Jag är såååååå trött på detta nu... Ville bara flytta in och få det bra. men de var tydligen för mycket begärt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar