fredag 18 december 2015

Nedstämd

Idag är en nedstämd dag... känner mig väldigt deppig och nere... Kan ju säga att flytten och avloppsproblemen har tagit ut sin rätt idag... Orkar ingenting. Har  varit och hämtat en bok som min kusin hade lagt undan men inte hann hämta, annars har jag mest sett tv. Har inte hunnit att bara sätta mig i soffan och se ett avsnitt förhäxad sen vi flyttade. Så det har jag gjort idag! Nu är i alla fall det det mesta i ordning i lägenheten bara lite i hallen och badrummet kvar som vi inte vågat sätta upp innan. De är visserligen inte klara med badrummet än men de lär dröja innan de fortsätter så nu sätter vi upp sakerna ändå...
Vi hade tänkt sätta in en tvätt maskin i badrummet, men då det var lätt att tvätta i tvättrummet och det varit så mycket problem med avloppet så började vi fundera på att hoppa över det. Men jag har märkt att alla våra kläder luktar Via tvättmedel, antagligen från lite som är kvar i tvättmaskinerna... Bara ett problem.... jag tål inte de tvättmedlet.... Jag kan ha det på alla kläder utan underkläder för då kliar det... Så de lär få bli en tvättmaskin här uppe ändå tyvärr...

Nu ska ni få veta vad det var med avloppet...
De har gått ner med kamera genom duschen innan och då hittat all den här beläggningen de skulle ta bort igår. Men för att göra det så går de ner genom toaletten. Så de skulle de göra igår... Bara de att där hittade de något annat... Efter mycket om och men kom de fram till att de nog är sånt man har i vägarna när de gjort badrummet som de har hällt ut i toaletten när de byggde om.... Detta har då stelnat i röret och sen har det blivit kalk ovan på det. De hittade även skruvar i denna blandningen. Kan ju undra hur byggarna tänkte... I vilket fall som helst så kunde de få bort de beläggningarna som de skulle ta bort från början. Men det andra de hittade är ca 30-50 cm långt och stenhårt. De lyckades få av en liten bit från det, men deras verktyg fixade inte det alls. De försökte verkligen med allt de kunde tänka sig. Så de fick snällt avsluta jobbet. Så nu måste de antingen ta in en sjukt dyr sak som kan ta bort det eller ta och skära upp runt toaletten och sen byta röret. Men de sistnämnda kunde de kanske inte göra utan var då tvungna att göra om hela badrummet för att få det godkänt. Så vi har faktiskt ingen aning vad som händer nu och när det blir fixat... Men vi måste dubbel spola hela tiden och gärna spola flera gånger om dagen för att inget papper ska fastna...

Kan inget fungerat som det ska????
Utöver det så blir jag ju utförsäkrad, min jacka gick i sönder förra veckan så jag måste ha en ny, vi ska till Ullared snart med en kompis och hennes kille... men nu ska hennes syster och bror och hans flickvän också med... Helt plötsligt blev det inte lika roligt längre..

Det ända positiva jag kan komma på i dag är att här är julfint i alla fall....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar