torsdag 31 december 2015

2015 året som har gått.

Ja, året började inte direkt på bästa sätt och det följde nog i samma spår sen.. Här kommer lite av vad som hänt för mig de senaste året.

  • Det började med skrapning den 2/1
  • Vilket ledde till smärtor som inte läkarna lyssnade på
  • Nytt IVF försök
  • En inflammation i svanskotan som jag tydligen haft sen skrapningen men som blev 100 gånger värre efter IVF försöket. 
  • IVF försöket misslyckades, när mensen kom hade jag så ont att jag haltade på jobbet och fick åka hem, var även förkrossad
  • Mer smärtor i svanskotan som har hängt kvar hela året, pendlat mellan bra och dåligt
  • Sjukskriven på grund av sorg
  • Började med örtbehandling
  • Sålde lägenheten
  • Fick inget hus så bodde hos våra föräldrar, fick bo i mormor och morfar sommarstuga
  • Fick lägenhet
  • Köpte ny bil (trodde vi skulle ha hus)
  • Blivit fortsatt sjukskriven
  • Gått hos kurator 
  • Gått keramikkurs
  • Mått bättre och sämre i perioder
  • Blivit utförsäkrad (väntar fortfarande på mina papper om beslutet, även om jag vet vad det blir)
  • Blivit moster
  • Fått ett kusin barn
  • Kanske varit på väg att bli gravid men de har inte fastnat
  • Mer smärtor i äggstockar, konstig känsla i livmodern och ont i svanskotan 
  • Problem med avloppet först i stugan och sen i lägenheten
  • Känt att örterna gör skillnad i kroppen
  • Mått riktigt jävla dåligt
  • Mått lite bättre

Tja har säkert missat en massa men de är en sammanfattning av det gångna året. 
När jag tänker tillbaka så har jag haft en jävla massa smärtor och samtal med läkare detta året... Kan ju inte mer än hoppas att det är bättre till nästa år!
Konstaterade även att jag förträngt en del av detta året, definitivt från början av året. Varit för jobbigt helt enkelt...

Efter ett år av smärtor och sorg så hoppas jag på ett bättre 2016!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar