onsdag 16 december 2015

Försäkringskassan

Fick brev från försäkringskassan igår. Så ringde och pratade med de idag. Jag blir utförsäkrad... Beslutet är inte fattat än men de grundar de på samtalet med läkaren som de hade haft den 9/12. Han vet inte när jag kommer vara tillbaka i tjänst igen så då kan de inte ge mig mer sjukpenning. Så från och med den 5/1-16 så får jag inga pengar. Så ska mejla arbetsförmedlingen i morgon och se hur jag går vidare nu. Tråkigt.... men killen hade läst lite på arbetsförmedlingens hemsida och det ska inte vara en hel katastrof utan jag borde få behålla min fasta tjänst och jag borde få pengar från a-kassan (tror ja de va). Men vi vet mer när jag fått svar från de. Så nu får vi se vad som händer....

Här hemma börjar det bli ordning. Lite tavlor kom upp igår och granen är på plats. Idag ska det julpyntas! Tyvärr har vi inte kunnat göra klart i hallen och på toaletten eftersom vi fortfarande har problem med avloppet. Men de kommer och fixar det i morgon! Så förhoppningsvis så ska det fungera sen och vi kan äntligen få det helt klart här hemma. Det var beläggningar på 5 meter av rören från får toalett vilket blir som sandpapper vilket då leder till att inget tar sig förbi det... Men vi hoppas de lyckas fixa det i morgon! 

Snart är det dags att bege sig till Wallmarks för att få akupunktur och hämta nya örter! 


2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att det blir så! Kan inte din arbetsgivare hjälpa dig på något sätt? Kanske kan de säga upp dig så du slipper så många karensdagar?

    Hoppas det löser sig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är det verkligen :( Har förstått det som om arbetsgivaren inte kan göra så mycket. Jag vill helst undvika att bli uppsagd eftersom det är så svårt att få ett fast jobb idag. :/ Men om vi förstod det rätt på arbetsförmedlingens hemsida så ska man kunna behålla sitt fasta jobb fast man står till arbetsmarknadens tillgänglighet. Men har mejlat arbetsförmedlingen idag så får jag se vad det svarar.

      Tack!
      Kram

      Radera