måndag 30 maj 2016

Måndag!

Barnmorskan kunde inte hjälpa mig så mycket förra veckan utan jag skulle kontakta en sjukgymnast som skulle kunna hjälpa mig med smärtorna. Hon sa de kunde vara foglossningar eller musklerna, men eftersom jag känner av det när jag ska sova så trodde hon inte riktigt de var musklerna. Eftersom jag ändå var där nere fick jag svar på mitt järnvärde, de va på 64 och så länge det inte var under 60 så behövde jag inte ta järntabletter så de är ju bra! Fick även veta vilken typ av blodgrupp jag har. Hon tyckte inte riktigt om att jag fortfarande går ner i vikt. Sen inskrivningen har jag gått ner 3 kg. Vilket stämmer bra med den sammanlagda viktnergången sen jag började må illa. Hon ville ta och kolla om jag hade kristaller i urinen men jag var som vanligt inte kissnödig när jag var där. Trodde ju inte vi skulle prata om annat än smärtorna. Men men!
Jag passade även på att fråga när magen börjar växa. Efter som det är första så kan det dröja, många får inte sin fören i v.18. Har man sen tränade magmuskler så kan de dröja längre. Så jag behövde inte oroa mig.
Men nu tycker jag man kan se att där är en liten bebiskula! Inte stor men vi ser den! Wiie!!! Mamma sa att jag nog kommer bli stor! haha inte skulle jag bli förvånad, men får nog börja äta mer då!

Syrran var snäll och hämtade mig i fredags så att jag kunde följa med till våra föräldrar och njuta av solen. Mådde inte så bra under dagen. Men fick ner en normal portion tacos på kvällen sen! Åt riktigt bra! De höll inte i sig i helgen sen tyvärr då jag verkligen inte mådde bra. Men men!

Idag hade jag tid till sjukgymnast! Jo, då de är foglossningar jag har... Kunde även vara lite muskler, men helt klart foglossningar. Tydligen var jag väldigt rörlig i kroppen vilket inte kanske är det bästa vid en graviditet sa hon. För hormonerna gör ju en mer rörlig så att man ska kunna få ut bebisen sen. Så jag ska använda foglossningsbälte när jag går, sen ska jag undvika att gå i trappor, böja mig och lyfta tungt. hmm.... detta passar inte riktigt med mitt jobb... Jobbar ju på andra våningen, böjer mig konstant och självklart bär man fast man inte borde... Ja, vi får se hur de går när jag kommer tillbaka till jobbet... Fick lite övningar jag ska testa att göra och några andra tips på hur jag ska undvika att det gör ont. Ska tillbaka sen den 13/6 för att se om bältet har hjälpt eller om vi ska testa akupunktur eller tens. Men som hon sa, det går i alla fall över efter dessa 9 månaderna! Och det är inte farligt för bebis även om jag har väldigt ont av det.

Så nu ska jag bara lyckas bestämma mig om jag är redo att börja jobba eller inte än... I helgen ett klart nä! Innan idag, jo det skulle nog kunna gå. Just nu, inte troligt...
Så hur ska man veta? Kräks inte lika mycket, men mår konstant illa och har fortfarande svårt för att äta, även om det är bättre. När jag rör mig för mycket mår jag mer illa och blir lätt yr och mår dåligt. Antagligen för att jag inte har tillräckligt med ork och energi. Utöver det så har jag även ont i bäckenet. Men det är illamåendet jag söker för. Innerst inne vet jag nog att jag bör stanna hemma lite till. Men så mår man bra en stund och tycker att nu skulle det nog gå bra... Jobbigt, ska fundera lite till.

Nu ska jag försöka få bort lite huvudvärk med en bit kladdkaka!

Älskade unge!<3<3<3<3<3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar