söndag 27 april 2014

Helg!

Efter en hektisk vecka på jobb så har helgen nu även passerat. Eller ja vet inte om veckan egentligen var hektisk utan den var nog mer väldigt lång med tre sena dagar var av vi hade öppet hus först och sen två timmars möte efter det. Hade även sprängande huvudvärk och var tvungen att handla! Perfekt dag! Har inte riktigt orkat stressa runt som andra på jobb gör. Jag ser ingen mening med det, hinner jag inte något så hinner jag inte. Så är väl livet? Men i vilket fall som helst har det varit strålande sol nu i helgen och vi har haft över 30 grader på balkongen så jag har minsann tagit på mig bikinin och solat! Kan då tillägga att jag inte gillar att sola.. Men verkar fått lite färg! Inte så glad för att min hud mellan halsen och brösten typ (vet inte vad området heter) börjar klia så fort jag kommer ut i solen? Fick smörja det med solkräm efter en kvart i dag för var helt rödflammig och det kliade en himla massa. Men det försvann sen. Men så fort jag varit ute en liten stund så är jag rödflammig på hela kroppen som varit i solen!? Antar att jag inte ska sola kanske? Men jaja skönt var det i alla fall och vi har en fantastisk utsikt från balkongen som bara är att njuta av!

Något annat som hänt idag är att våra grannar flyttade.. Väldigt tråkigt, de var trevliga och det var bara att plinga på i fall det var något. De knackade på och sa hejdå när de körde. Vet inte varför (eller jo det gör jag nog) men det kändes som om jag blev lämnad kvar ensam när de körde. De har köpt hus och de har två barn. Jag vet varför jag kände mig ensam och kvar lämnad. Jag vill också bo i hus... och jag vill absolut ha barn... Det ena kan jag inte göra något åt som ni vet... Men hade det inte varit härligt med en trädgård? Jag älskar gräs och blommor. Jag hade vilat ha ett litet planteringsland med grönsaker, jordgubbar och annat gott. Jag älskar vår lägenhet, den är stor och ljus, vi har en stor balkong och en fantastisk utsikt över havet. Jag storm trivs verkligen här, men längtan för ett hus finns kvar ändå. 

Försökt känna mig lite mer bekväm i mig själv idag, svårt men jag försöker i alla fall. Livet är inte lätt och det kommer nog aldrig bli!

Sa ofta för: Lev Livet Leende! Känner att jag inte lever upp till det längre... Tyvärr... Men jag försöker! Jag försöker hitta en mening med allt men ärligt talat är det extremt svårt! Men kanske inte meningen att man ska veta meningen med allt heller? Fast sen är jag ganska envis när det kommer till mig själv och det måste mycket till innan jag ger upp! Så nä, jag får leta lite till helt enkelt! ;)

2 kommentarer:

  1. Du får komma och fixa och plantera hur mycket du vill i vår trädgård! Den är så stor så jag lär behöva all hjälp jag kan få! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack, de kan jag göra nån dag! :) Men alltid kul med sitt eget att hålla på med. :/

    SvaraRadera