söndag 13 april 2014

Snart 23 år!

På onsdag fyller jag 23 år. Tycker egentligen inte om att fylla år eftersom det känns som om jag missat att göra så mycket jag skulle ha gjort innan jag blev 21 år och ja de är 2 år sen snart.. Man kan inte vrida tillbaka klockan utan bara se framåt.. Men inget av de jag ville ha innan jag blev "äldre" har jag fått och inom rätt tids period för den delen. Det ända jag har fått är fler sjukdomar och problem. Visst har jag hunnit med en del men inte det jag ville hinna med... Jag vet att jag inte är "gammal" även om jag känner mig gammal. Jag har tid på mig att göra de saker jag vill men de saker jag ville ha gjort tidigare... mina "drömmar" de sakerna har jag tappat lite av lusten för att göra. Kanske man blir avtrubbad efter att man passerat sin önskade deadline.... Men jag har inte samma ork, lust och hopp för de sakerna längre. Nu siktar jag in mig på andra saker i stället saker som för mig förr inte betydde något. Som tillexempel vill jag gärna åka utomlands. Jag hade utan problem kunnat sätta mig på ett plan och åka iväg. Jag vet inte om det är mitt nya sätt att fly vardagen på eller om det faktiskt är något som har blivet min nya dröm... Att få se världen. Jag vill ha äventyr, jag vill ha kul! Jag antar att jag är trött på att sitta och vänta på att saker ska slå in och att drömmar ska bli verklighet. Jag antar att jag tappat lusten för det vardagliga...

Man borde njuta av att fylla år, men har svårt för det... känns som jag har tappat för mycket för att lyckas med det. Det jag önskar mig högst av allt i födelsedags present är att få bli frisk igen. Inte bara ifrån min förkylning utan ifrån allt.... Jag vill må bra igen som jag gjorde innan den första sjukdomen spred sig på. Jag vill kunna bli frisk och bestämma över mitt eget liv igen. Jag vill må bra igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar