torsdag 3 april 2014

Vecka 13

Vi har inte fått tag på läkaren än angående "simmarna", Killen har försökt ringa flera gånger men något med växeln är fel och de jobbar för fullt på att lösa problemet. Så får väl vänta lite till på svaret...

Ringde läkaren i måndags angående min mage och de svarade mig att jag skulle ringa upp på tisdag för att få en akut tid. Så det gjorde jag, fick tid 11.15 så fick lämna jobbet, som tur var kunde det lösas med hjälp från övriga personal så jag kunde åka. Läkaren konstaterad Magsår/magkatarr eller vad det heter efter vad jag beskrev. Nu ska vi bara ta reda på vilken sort det är. Tydligen stod det mellan tre sorter, antingen de vanligaste där du helt enkelt har ett magsår. Eller så har jag fått en infektion som orsakar det (tror jag det var) eller så har jag fått en autoimmun sjukdom, som jag förstår det som skapar magsåret. (inte riktigt insatt i det). Den autoimmuna sjukdomen kan vara kopplad till min celiaki som också är en autoimmun sjukdom, vilket enkelt betyder att min kropp angriper sig själva.. Snäll kropp? Men i vilket fall som helt var jag tvungen att vara fastande för att ta några av proverna och jag var tvungen att lämna de på ett annat sjukhus eftersom min vårdcentral inte hade möjligheten att frysa vissa prov direkt som de tydligen skulle. Så igår innan jag började jobba (blev lite sen) så  var jag i väg och lämnade blodprov på ett sjukhus och sen på min vårdcentral och lämnade ett annat prov. Så nu hoppas jag att det går snabbt att få veta vilken sort det är så att jag kan bli av med det... Ska ärligt säga att jag inte blir jätte förvånad om det är den autoimmuna sorten jag har... bara för att liksom... vet att det är fler som inte blir förvånade... Men jag hoppas att det är den vanliga sorten så att jag snabbt kan bli av med det, vet att det kan komma ingen men ändå. Fick utskrivet tabletter att ta som dämpar/hjälper till eller något sånt så länge. Så jag började på de igår. Så nu håller jag tummarna att bli bra snart!

Idag är jag hemma och är sjuk... är dunder förkyld och mår inte så bra. Näsan rinner nonstop, ögonen har börjar rinna, hostan har lugnat sig lite (var värre igår) men vaknat 700 gånger i natt och hostat och behövt snyta mig. Huvudvärken har även hittat hit. Så jag kämpade på jobbet igår men insåg redan igår att jag inte borde jobba så sjukat mig idag och i morgon. Har en snäll pojkvän som körde och handlade choklad, glass, chokladsås, kakor och läsk till mig.(vet jag inte borde dricka läsk progrund av magsåret, men ändå liksom.... kanske kan ta en klunk i alla fall!)  Tusen tack hjärtat! <3

I söndags så var jag på akuten med min mamma i tre timmar. Vi trodde hon fått en blodpropp! Som tur var verkade det inte vara så utan hon har hade fått slemsäcksinflammation. Glad att det inte är/var en blodpropp. Krya på dig Mamma och ta det lugnt! <3<3

Nu ska jag nog återgå till att sita i soffan och snyta mig och min väldigt röda näsa! Trevlig dag alla! 

2 kommentarer:

  1. Stackare :( lider så med dig.
    Tack för hjälpen i söndags :) Älskar dig <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Och jag lider med dig! <3
      Så lite så! :) Älskar dig med<3<3<3

      Radera