måndag 14 april 2014

Regn

Regn! Det vräker ner där ute! Jag tycker verkligen om regn, okej inte alltid men ofta. Det är så uppfriskande och förnyande. Tänk er en varm sommardag och de börjar regna. Är det inte härligt att bara kunna gå ut då och njuta av regnet? Minns ni inte när ni var små och man lekte i regnet och brydde sig inte om att man var genom vått? Det var ju så kul ändå! Jag tycker fortfarande om känslan av att gå i regnet och bara låta alla bekymmer rinna av med regnet. Det är uppfriskande. Man behöver inte vara barn för att njuta av regnet. Jag minns för ett par år sen, kanske 4 år sen, när pojkvännen och jag sätt bio. Vi hade paraply med oss för när vi gick till bion såg det ut som om det skulle regna. När filmen sen var slut och vi gick ut så var det varmt och kvavt, regnet öste ner och det åskade så in i! Jag vägrade fälla upp paraplyet även om vi var i mitten av staden för jag har mer respekt för åskan än regnet. Så vi halv sprang mellan husen och tog skydd för regnet så gått det gick. Efter ett tag hoppade vi över att ta skydd och bara gick hem i ösregnet i stället. Vi hade jätte kul och det var en upplevelse som jag kommer ha med mig länge. Vi var genom blötta när vi kom hem, men gud vad kul vi hade! Så mitt förslag till er alla är: NJUT AV REGNE SÅ LÄNGE NI KAN! För de gör jag ;)


(skrevs söndagen den 13/4)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar