lördag 5 april 2014

Livet

Jag kräktes aldrig igår, men kändes som om jag skulle göra det. Spenderade lite mer än en timme på toa golvet. Inte rättvis... inte druckit någon cola idag... Ska äta lite snart, har ingen lust till mat alls...

Hur vet man vad som är rätt och fel? Hur vet man vad framtiden har i tankarna? Hur vet man att de man känner och gör är rätt och inte fel? Mina tankar vandrar iväg lika fort som regnet kom och gick ifrån min fönsterruta.. Här sitter jag med tusen frågor och inga svar. Likt så som många andra. Känns som jag missat eller missar stora saker i mitt liv. Jag ser alltid framåt men glömmer ibland nuet. Har jag missat? Borde jag gjort? Gör man fel som väntar och tror att drömmar slår in.. Hur vet man att där man är nu är rätt och inte där man kunde varit? Hur vet man att det inte är grönare på andra sidan? Jag vill ha tusen råd men jag vill inte följa dem... Jag vill följa mina egna idéer och viljor. Men jag känner mig låst till vad jag inte vet och vad som kan hända och ske. uch! Jag blir snart 23år... och jag känner att jag inte har en blekaste aning var jag är på väg. Jag vet bara vad jag har missat och kanske aldrig får. Jag har tusen saker jag vill göra men jag är rädd att livet har andra planer. Man ska vara tacksam för vad man har i ställe för att vara ledsen för vad man inte har. Men man önskar alltid att man hade lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar