fredag 13 mars 2015

Bosting och livet

Jag skrev ju för ett tag sedan att jag skulle försöka bosta mig inför nästa IVF. Det gick bra de första två veckorna, men förra veckan var killen sjuk och sen dess har det fallerat totalt! Börjar nytt försök på måndag och njuter av choklad och läsk denna helgen. Jag mådde i alla fall bättre av det, var piggare och hade lättare för att somna. Var inte så slut när jag kom hem från jobbet som jag brukar vara och när jag gick och la mig så va jag verkligen trött inte "trött och rastlös" på ett ungefär. Så jag ska verkligen försöka med det från och med måndag igen.

Har en del att göra i kväll för i morgon kommer två vänner till mig. Men jag har tappat all motivation att städa. Killen var jätte duktig igår och har gjort väldigt mycket (han ville spela på kvällen ;) ) men nu måste jag ju göra resten... Har i alla fall gjort degen till en siraps limpa som står på jäsning. Mitt bröd är slut och när jag skulle baka i tisdags så var jästen dålig... Sen har jag inte hunnit, tar en stund att göra då det ska jäsas i två timmar och sen ytterligare 30 min på plåten och sen vara i ugnen i 45 min. Men gott blir det!

Såg på FB att ytterligare en gammal klasskamrat har fått sitt andra barn... tja jag väntar på mitt första.... Kul för dem, men jobbigt för mig...
Får väl glädjas eller i alla fall försöka glädjas åt att vi snart får börja vårt andra IVF....

Älskar förestå min nya dator, den är lite mindre än den förra och mer lagom för mig. En annan sak jag verkligen gillar är att titta på solnedgången. Den är så fin!!! Jag vill egentligen bo i hus som ni nog vet, men jag måste ju erkänna att solnedgången över havet som vi ser från balkongen är helt fantastisk! Den är så lugn och fin och värmande. Stort plus till den!

Men nu ska jag gå och göra något vettigt...kanske...vi får se.... ; )

Idag skänker jag massa stora kramar till en närstående som går igenom något jobbigt. Håller tummar och tår för dig och tänker på dig!! <3<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar