söndag 22 mars 2015

Inte lätt och inte okej!

Att vara barnlös är inte lätt, men vissa dagar är jobbigare än andra.
Att hela tiden höra att det kommer gå och att man ska se det positiva när man säger att man inte vill höra det just nu. Det är bara jobbigt, man måste få ha skitdagar och man måste få gråta utan att höra hur jävla positivt man ska se de. Det är inte okej att skoja om vissa saker med en barnlös! Att säga till en att andra faktiskt med mår dåligt av att vi är barnlösa och att man ska få lov att känna olika saker. De är väl klart de är okej man känner olika, men kom fan inte och säg att någon annan mår i närheten av hur jag mår eftersom det är vi som är barnlösa!!!! Inte fan mår folk runt om kring en lika dåligt som den som är barnlös. Visst är det okej att andra mår dåligt av det och att man känner olika, men inte när de andra säger till en hur man ska känna och vad man ska känna! Säg inte till mig att det är okej att säga att man ska se det positivt hela tiden, när jag säger att jag inte vill. Respektera vad den barnlösa säger. Lyssna på den som är barnlös, berättat inte hur den ska känna, tycka eller tänka.  Livet är tufft ändå!

När jag gick på barn och fritidsprogrammet så fick jag lära mig de tre H:na som man ska använda när någon går igenom ett trauma och de är : Håll i, Håll om och Håll tyst.
Dessa önskar jag att folk tog och använde mer. Lyssna på mig och hur jag mår de är allt jag behöver i detta helvete.



4 kommentarer:

  1. Usch! Det gör ju bara allt mycket värre. Som om man ska skämmas för att få andra att må dåligt. Inte OK!
    En stor styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig i det du skriver. Speciellt det där om att inte komma här och säga hur man ska må. Jag har också fått höra en del sådana kommentarer och jag blir så arg. Speciellt när jag får höra "ta det lugnt, det ordnar sig" För det första, hur f*n ska jag ta det lugnt när jag bara blir äldre och äldre utan att någonting händer. Det är ju inte så att det blir lättare med åren, speciellt inte när man helst vill ha fler än ett barn. Sen för det andra förstår jag inte överhuvudtaget hur någon kan säga att det ordnar sig. Vad tror de, att det är som en förkylning som plötsligt går över?! Inte en enda människa kan säga att det ordnar sig för ingen vet hur denna hemska resa kommer att sluta.

    Intressant det där med de tre H:na, det ska jag absolut ta till mig av och använda mig själv av till folk i min närhet.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Hur ska man kunna ta det lugnt!? Gillar starkt de du skrev om det inte är en förkylning som plötsligt går över! Den är så klockren. Jag upplever att alla (de flesta) tror att bara för man gör IVF så blir man gravid, men så är det ju inte. Men känner att det inte går fram när man säger det. Som du sa, ingen vet hur denna hemska resa slutar.

      Vad kul att du tyckte de var bra och användnings bara.

      Kramar

      Radera