söndag 29 mars 2015

Inställd träff

Tyvärr blev träffen inställd idag. Tur jag gick in på FB innan jag gick till bussen. Är inte så bra på att gå in där så missar lätt saker. Men jag tyckte det var tråkigt de inte blev av, såg verkligen fram i mot det. Men får helt enkelt se fram i mot nästa!
Eftersom jag redan var sminkad och klar bestämde jag mig för att gå och klippa mig. Konstigt nog hade jag lust att ta busen!? de har jag aldrig, men kände verkligen för det. Så jag satte mig på bussen och lyckades få en drop in tid för klippning, så nu kan jag borsta håret igen utan att borsten fastnar! Fick kollat runt lite i affärer och sen tog jag och handlade lite smått och gott med hem och nu har jag sätt bingolotto som har blivet så sjukt tråkigt. Men men... Här hemma har jag påskpyntet så nu har påsken hittat hit med!

Idag mår jag lite bättre än igår. Ser lite ljusare på livet just precis nu. Vill öka min chanser att bli med barn och jag ska göra ett försök. Tänkte börja med att beställa hem boken Förbättra din fertilitet
av Camilla Porsman & Dr. Paul S. L. Tseng ISBN 9789185225583 men den verkar vara slut på förlagt... Besviken! Funderar på att beställa ett halsband från http://www.barnlangtan.com/ men det kostar en del. Så får kanske vänta lite till (beställer det antagligen i veckan ;) ).
Bara för att jag ser lite positivare på livet just nu betyder det inte att jag inte kommer ha fler kraschar. för det kan jag garantera att jag kommer ha. Men just nu ska jag försöka intala mig att det kan gå nästa gång och jag vara lite positiv! Vi börjar med att må lite bättre privat och jobbmässigt. Ingen aning hur de ska gå, men det löser jag väl. Men ska försöka att stressa ner så mitt hjärta slipper gå i taket och min smärta mellan revbenen kan lugna sig. Vi börjar detta genom att äta choklad, popcorn och dricka lite cola!

Trevlig söndag alla!

ps, bara 4 jobbdagar sen är det helg igen!

2 kommentarer:

  1. Jättesynd att så många fick förhinder. Lite tråkigt också att ni inte verkar vilja ses utan mig. Varför blir det så tro? Det gör ju inte mig något.

    Skönt att du känt dig positiv idag i alla fall. Det är kul att klippa sig. Förändringar gör att man mår lite bättre.

    Hi hi! Den bästa maten för en med magmunsbråck!!! ;-)

    Sitter din smärta i mitten? Min brukar sitta under vänstra revbenet. Ät Omeprazol ett tag. Det är det enda som hjälper mig. OK att ta som gravid. Gaviscon fungerar också lite för mig.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Vet faktiskt inte. Jag skulle precis gå till bussen när jag såg att den var inställd. Men håller tummarna för att nästa blir av. :)

      Eller hur? ;) haha, kan inte direkt säga att det hjälpte, men de har inte blivet värre i alla fall ;) Min sitter i mitten. Funderar på att börja på omeprazol igen om de blir värre. Men hoppas på att klara mig ett tag till utan. Skönt att veta, visste inte att den var okej vid graviditet. Jag kan inte ta gaviscon, mig mage får frispel då tyvärr.

      Kram

      Radera