torsdag 4 juni 2015

Fler och fler

Fler och fler från mina gamla skolkamrater läger upp på FB att de är gravida.... Är de sen inte gravida så har de redan fått barn....
Men vi då? När är det vår tur att njuta av en graviditet och vårt barn? Ja, de återstår väl att se....
Det är tufft att bläddra på FB och inse att "de ska också ha barn och de med". Men jag försöker slå bort det och fokusera på hus just nu. Vilket gör mig överfokuserad på hus i stället.... Det andra ligger där och gnager, men vårt beslut att vänta till hösten för nästa försök känns jätte bra. Även beslutet att vänta med nr 4 om nästa inte går. Det känns bra även om det är jobbigt.

Mäklaren var här idag och värderade vår lägenhet. Hon trodde inte den var svår att sälja och hon trodde att den skulle kunna gå ganska fort. Tyvärr tror hon inte vi får så mycket som vi vill ha, men att vi går jämt upp med vad vi köpte den för. Så de är synd. Så nu ska vi ta beslutet om vi ska ha henne som mäklare eller vänta och höra vad mäklaren vi ska ha möte med på tisdag säger. Jag tror inte att priset förändras direkt beroende på vilken mäklare vi väljer eftersom vi har en standar lägenhet i området. Vi har inte heller gjort någon renovering eller liknande så jag tror inte priset ändras. Men vi börjar att gå på visningen på söndag, känns det bra så ringer vi mäklaren och säger att vi vill ha henne. Känns inte huset rätt så väntar vi till tisdag för att höra vad den mäklaren säger. Så invecklat allt är....  Kan inget vara lätt?

Jag önskar alla en underbar helg!

En dag i taget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar