lördag 6 juni 2015

Lite av allt

Skulle gå in här och skriva men gick först in på fb... såg där en bild på en av mina gamla klasskompisar och hennes gravidmage. Jag vet ju att hon är gravid, men något med bilen fick mina ögon att tåras och lusten att börja gråta bara sköljde över mig. Kanske var det bilden, magen i höganskyn och en stor glass som hon åt... Vi åt glass innan i dag ute, kanske de som gjorde mig extra känslig? Vem vet... Men tungt känns det....

Tar ett djupt andetag och påbörjar texten jag gick in för att skriva!

Vi skulle iväg och köpa en sån här maskin som ska hjälpa en med fönsterputsningen. Men innan vi kör inser jag att jag inte har några sandaler! De var sommar varmt ute (äntligen!!) och jag har inga skor... Hade ett par "fin" sommar skor. De lutar inåt men gick att gå i, så fick ta på mig dessa. Det är så att jag går inåt och mina skor håller mellan 1-3 månader beroende på vad det är för skor och om jag kan ha min inlägg i dem. Så efter vi handlat maskinen så körde vi och handlade skor. Jag hatar att handla skor! Men vi var inne i affären i ca 5 min och jag kom ut med ett par sandaler och ett par "fin" sandaler. Lagom tid i en skoaffär! 

Sen när vi skulle köra hemåt så insåg vi att vägen mot huset vi ska titta på i morgon la där. Så vi tog en utflykt och körde det hållet dit. Har aldrig kört de hållet innan. Sen blev det en tur till stranden för att doppa fötterna i havet. ISKALLT! Men luften var skön, om vi glömmer den halvkyliga blåsten.  
När vi var på stranden kom en liten kille ( 5 år kanske?) fram och började prata med mig om havet och att det var kallt. Hans mamma satt en bit bort och såg ut att njuta av sonens glädje av havet. Förstår inte varför barn alltid kommer och pratar med mig? Men jag hoppas i alla fall att jag en dag kan sitta där i sanden och se min son eller dotter (eller båda) njuta av stranden. Se deras glädje i att springa i de iskalla vågorna och bli genom blöta om kläder. Allt påminner om vår barnlängtan......

Under vår tur körde vi förbi Smygehuk och bestämde oss för att ta en glass! Jag tänkte "får bli en piggelin igen" men de hade tre laktosfria kulglassar, så frågade om någon av de innehöll gluten och fick ett et väldigt bra informations blad om vad de innehöll. En av de innehöll gluten. Men de andra två kunde jag äta! Men sen kommer nästa sak, de använder ju strutar och de håller ju de över glassen vilket innebär smulor. Så jag frågade om hon kunde öppna två nya förpackningar och skölja av skeden ordentligt så jag inte fick några smulor i glassen. och vet ni vad? de kunde hon göra! Glad blev jag! Så tusen tack till kiosken i Smygehuk som kunde servera mig glass utan att bli irriterade och frustrerade (vad jag kunde se i alla fall) för att jag är intolerant/allergisk! Tack för att ni kunde ordna kulglass till mig! För mig betyder det mycket! 

I vilket fall som helst har jag glömt vad det mer var som jag skulle skriva, men det kommer jag säkert på när jag stängt av datorn.
Jag har i alla fall fått höra av,föräldrarna, syskonen, mormor och morfar och kollegor att jag verkar gladare och mer positiv sen vi tog detta beslutet om att vänta efter nästa försök och att vi bestämt oss för att titta på hus. Kul att höra! Sen vet ju alla att barnlösheten finns i mina tankar 24h om dygnet. Men det känns bra att kunna känna sig lite glad i bland med. 

Just det en sak till! Psykologen hade ju inte tid till mig så hon skulle be kuratorn ringa mig... Hon skulle ha ringt i måndags, i dag är det lördag och ingen har ringt. Synd.....


En osäker framtid, men en framtid i alla fall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar