tisdag 16 juni 2015

uppdatering

Vi van budgivningen på huset vi ville ha, men då det inte skiljde så mycket i budet ifrån oss och de andra köparna som valde säljarna de andra då de redan sålt sin lägenhet/hus och var klara för att flytta in. Killen och hans pappa hade under tiden jag pratade med mäklaren ringt kommunen för att fråga hur det såg ut med den egna brunnen/avloppet. Vi hade fått veta att den var godkänd men att en inspektion höll på att göras i kommunen. Men mäklare sa att det nog dröjde upp till 15 år innan det var dags att byta den. Det visade sig att inspektionen skulle vara klar inom 2 år och alla brunnar som var över 25 år (vilket denna var) skulle vara tvungna att bytas. Detta är en kostnad upp till ca 150 000 kr. Så det kanske var för det bästa ändå att det blev så här.
Så nu letar vi vidare och ser vad som händer helt enkelt. Lägenheten har i alla fall kommit ut till försäljning nu, så nu håller vi tummarna att det går fort!

På jobbet märks det att alla, både barn och vuxna behöver semester. Men jag har i alla fall fått veta att jag kommer ha ett helt nytt arbetslag till hösten. Ska bli intressant! Ser lite fram i mot det för jag tror det kan vara bra i bland att ändra om lite. Om inte allt fungerar till 100 % så klart.

På jobbet kom ett par barn in i en diskussion om barn med mig. Även då frågan om inte jag och min kille ska ha barn. Självklart kan jag inte säga sanningen till barnen så där satt jag och höll minen. Först var det inte svårt men så klart kändes det. Men de är nyfikna varför inte jag har barn, jag är ju trotts allt vuxen! 

Varför sträcker man alltid ut foten när man tappar något? Tappade en högtalare (inte så stor) på jobbet igår och så klart tog jag fram foten och lyckades fånga den mellan min fot och skåpet. Högtalaren fungerar, men gud vad jag fick ont i foten! Fångade den precis ovanför ankeln och var helt svullen igår. Men idag är det bättre, så länge ingen råkar röra vid mig där. 

Nu ska jag se film och äta choklad och dricka läsk!
(riktigt bra ide! definitivt eftersom jag inte fick på mig mina shorts här om dagen! Taskigt läge när jobb shortsen inte går ovan rumpan! Men jag tog det med en nya salt! Går man igenom ett helvete så är de shortsen inte så viktiga så länge jag får min avkoppling med choklad och läsk ibland! )

Trötta tankar till alla som kämpar i motvind! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar