måndag 9 maj 2016

Allergisk reaktion

Kort förklarat har jag nässelutslag på hela kroppen och igår kväll var de ordentligt på halsen och i huvudet. Så ringde 1177 och de bad mig åka in till akuten. Så vi var där ca 00:25 och sen var vi inne till ca 05:00. Att jag var prickig och hade utslag var de ingen som i fråga satte. Fick till sist tavagyl i armen då de inte hade tabletter. Så fick jag även utskrivet tabletter. Sen fick jag åka hem så skulle de lägga sig....

När jag vaknade vid 12 så var jag värre än igår.... De kliar och blir inte bättre. Kille hade kört för att jobba men kom hem vid 12:30 och skulle hämta ut tabletterna till mig. Men får då veta att de är slut i hela Skåne och varit i ett åt. Tack för den! Ringer akutmotagningen och de säger till mig ta receptfria med antihistamin i. Så killen går för att handla de. men de får man inte ta som gravid! Så jag hade inget och de blev bara värre.

Hade tid 15:00 till en läkare på mödravårdcentralen för att bli mer sjukskriven för mitt illamående och de blev jag. Till den 6/6 skönt!!
Men han kunde inte hjälpa mig med min allergiska reaktion. Så nu sitter vi åter på akuten men i staden där jag bor i stället. 
De har bara öppet dag tid. Han blev lite irriterad som tog i mot mig vid anmälan för de fanns visst tavagyl i tabletter och de hade minnsan här. Så han skulle hämta till mig. Kom tillbaka och sa att de inte hade... nähä!? Sa jag fick i armen i natt, men då fick man minnsan bli inskriven och de tar tid. För de är bara en läkare som kan göra de. Ja då får jag ju göra de. Kan inte ha det så här och de blir bara värre... så nu sitter jag här i väntrummet och är lagom uttråkad... De kliar som in i bara den. Mår illa och mår inte så bra. Skickade i väg kille  att äta något. Han har inte ätit allas i dag och han har sovit 1 h. Så tyckte han kunde få äta något i alla fall. Lär ju dröja här ändå... jag har i alla fall fått ner lite yoghurt innan idag. Men är sjukt hungrig men vågar inte äta något då jag mår för illa och sitta här och kräka känns så där... Fick sova i ca 5 1/2 timme i alla fall.

Men men jag uppdaterar senare när jag orkar och förhoppningsvis fått hjälp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar