torsdag 19 maj 2016

Lite av allt

Illa måendet har inte blivit bättre. Har nu gått ner 6,5 kg... Det gillar jag inte alls... Orolig för hur bebis i magen mår... Magen är spänd, men jag vill att den växer....

Min mage och tarmar tog nog stryck av alla tabletter förra veckan. De blev ju dels tavagyl två gånger i armen och två tabletter med laktos i. Sen tog jag en del largigan eftersom jag inte fick behålla så mycket mat. Utöver de hade jag så ont i huvudet förra veckan så jag var gråtfärdig i mellan åt. Så det blev en hel del alvedon. Har så ont i magen och den krampar då och då. Inte fullt som när jag får i mig gluten, men värre än när de är laktos. Är lika rädd var gång att det är bebis som är på väg... Men som tur är har det bara varit vanliga magen. Har inte vågat ta några largigan denna veckan. Min mage måste få återhämta sig. I tisdag var första gången på över en vecka jag inte käktes en ända gång på en hel dag. Kärktes inte igår heller. Men idag gick de inte längre... Där i mot har illa måendet varit över mig konstant och jag har varit på väg att kräkas många gånger. Men men maten stannade i alla fall och de är det viktiga.
Lite orolig för min vikt nergång. Men kan inte göra så mycket. Försöka äta fast de är svårt. Mina byxor jag köpte i julas för att jag gått upp så mycket i vikt sitter väldigt löst nu...

Men allt det där är okej. Så länge bebis mår bra. Jag vill så gärna göra ett ultraljud nu för att se hur bebis mår. Men eftersom jag inte har någon direkt anledning så får jag inget heller... Att jag inte har någon anledning är i och för sig väldigt bra! Men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

På lördag hoppas jag att jag mår lite bättre för vi ska vara hundvakt på kvällen och då frågade killens kusin om de kunde komma dit, också kunde vi gilla tillsammans. En väldigt bra ide, också får vi träffa deras lilla nyfödda! Eftersom vi ändå ska i väg så tänkte vi att vi skulle köra till någon butik och kolla lite på vagn och sånt. Ska bli så mysigt!!!

Nu ska jag se om jag lyckas hämta en glasstrut och få ner den. Ska även testa att titta på game of thrones som alla babblar om och som jag tycker låter hel knäpp. Men alla andra serier jag ser är nu slut och jag är uttråkad...

Men en fråga till er läsare. När började er bebis mage växa? Så nyfiken. Vill att min ska växa nu... Men läst att vissas inte syns/växa fören vecka 18 och så... Så när började er växa?

Älskade barn, längtan efter dig är enorm. Varje dag tittar jag på bilden på dig och känner sån kärlek. Varje dag tar jag på magen och bara ler, lyckan av att du är där inne är så enorm så jag har svårt att hantera den! Älskar dig något så kopiöst mycket <3<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar