tisdag 3 maj 2016

Wallmarks

Var som sagt hos Wallmarks igår. Fick satt nålar för illamåendet, han sa det kunde ta en dag eller så innan de blir bättre denna gången. Kan hoppas på de för igår kväll var de en katastrof...
I vilket fall som helst sa jag att min sjukskrivning går ut på söndag och han tyckte absolut inte jag skulle gå och jobba. Nu är vi så nära vårt mål och då försöka jobba när man mår illa hela tiden tyckte han bara var en dum ide. Varför utsätta sig själv och barnet för att må så dåligt när jag mår som jag gör. Varför äventyra något nu liksom. Jag håller fullständigt med och det är så jag känner med. Nu har vi kommit så här långt så varför då riskera något? Men så blir man påverkad av vad andra säger som tycker man ska försöka också kanske man just då mår bra och känner att det kanske skulle gå. Jag känner mer varför riskera något? Jobba kan jag göra resten av livet, gravida kanske vi inte kan bli igen. Och även om vi kan det eller inte, så skulle jag aldrig förlåta mig om något hände barnet bara för jag tvingar mig att jobba fast jag mår dåligt.
Så efter att ha mått riktigt dåligt i går kväll och hela natten så har jag nu ringt läkarna och fått en tid på måndag.

Nu ska jag försöka få i mig lite yoghurt till innan jag får upp de igen....

Kram till alla som kämpar <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar